دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1394 - 11:03
دو خبر از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران

هشدار مدیرکل میراث فرهنگی تهران به خریداران خدمات سفر در فضای مجازی

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به این‌که بازار داغ سفرهای نورزی، مراجعه به سایت‌های اینترنتی برای خرید خدمات سفر را افزایش داده گفت: «این موضوع سبب شده تا بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی که فاقد هرگونه مجوز قانونی از اداره کل میراث فرهنگی تهران هستند اقدام به فروش خدمات گردشگری در فضای مجازی کنند.»
کد خبر : 9956

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی گفت: «به مسافرانی نوروزی که قصد خرید خدمات سفر در فضای مجازی دارند هشدار می‌دهیم که دارا بودن مجوز فعالیت جهت ارایه خدمات سفر و گردشگری و انعقاد قرارداد مکتوب دو شرط اصلی و اولیه جهت فروش خدمات سفر در فضای مجازی است.»


وی ادامه داد: «از همشهریان تقاضا می‌شود بدون حصول اطمینان از موارد اعلام شده از خرید خدمات سفر و واریز هرگونه وجه در فضای مجازی اجتناب کنند و موضوع را سریعا به پلیس فتا اعلام نمایند.»


مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: «پس از گذشت چند روز از تعطیلات نوروزی، تعدادی از شکایات واصله حاکی از آن است که مسافرانی که اقدام به خرید خدمات سفر و گردشگری از فضای مجازی نموده‌اند، پس از بررسی‌های بعدی دریافتند که اسناد این خدمات از جمله بلیت و مدارک ذخیره محل اقامت جعلی بوده است.»


رشد 8 درصدی اقامت در دور اول سفرهای نوروزی


مدیر کل میراث فرهنگی تهران همچنین در ادامه سخنانش از رشد 8 درصدی اقامت در دور اول سفرهای نوروزی خبرداد و اعلام کرد: «تبلیغات برای معرفی تهران به عنوان مقصد گردشگری در ایام نورزی و توزیع کارت تخفیف تهران موجب این رشد 8 درصدی در استان تهران بوده است.»


مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در آخرین روز از دور اول سفرهای نوروزی به شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم رفت.


خسروآبادی در حاشیه بازدید مشترک با فرماندار شهرستان رباط کریم از پایگاه‌های خدمات سفر این شهرستان اظهار کرد: «عشق مهمان‌نوازی ایرانیان نباید جنبه کسب درآمد را هدف اصلی خود قرار دهد. ابزار مهمانوازی را می‌توان خرید ولی عشق مهمانوازی را با پول نمی‌شود فراهم کرد، بلکه بایستی فرهنگ سازی شود تا این سنت حسنه ایرانی حفظ شود.»


وی در ادامه عنوان کرد: «زمانی خرید تمهیدات اقامت برای مهمان، یک فرهنگ خوب در بین خانواده‌های ایرانی بود که این امر بیانگر جایگاه ارزشمند مهمان در نزد ایرانیان بوده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته