دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1394 - 01:25
سن پائولی با تمام ستارگانش دستمال سفید را به دست گرفت

طوفان ایران شیلی را در اتریش محو کرد/برتری شاگردان کی‌روش مقابل تیم پانزدهم فیفا

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل تیم ملی قدرتمند شیلی به برتری رسید.
کد خبر : 9954

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال کشورمان امشب از ساعت 23:30 به وقت تهران در ورزشگاه "NVآرنا" اتریش به مصاف تیم شیلی رفت که ملی پوشان کشورمان در نیمه اول توانستند با نتیجه 2بر0 مقابل حریف به برتری دست یابند.


گل تیم ملی فوتبال کشورمان در نیمه اول توسط جواد نکونام کاپیتان تیم ملی وارد دروازه کلودیو براوو دروازه‌بان تیم بارسلونا اسپانیا شد و نیمه دوم نیز این وحید امیری بود که با زدن گل دوم کار را برای شیلی در این مسابقهدوستانه تمام کرد.تیم ملی


تیم ملی فوتبال ایران بازی اولین دیدار خود را در حالی آغاز کرد که بازیکنان این تیم با انگیزه بالا در تدارک طراحی حملات به روی دروازه شیلی بودند هرچند که خورخه سامپائولی در نیمه اول از بازیکنان سرشناس خود نظیر الکسیس سانچس بازیکن آرسنال و ویدال بازیکن یوونتوس استفاده نکرد.


ملی پوشان کشورمان تا اواسط نیمه اول مالکیبت کامل توپ و میدان را در اختیار داشتند و همین موضوع باعث ایجاد موقعیت‌های مناسب برای آنها شد، هر چند که مسعود شجاعی که بیشتر این فرصت‌ها را با بی‌دقتی تمام از دست داد.


بازیکنان ایران که در این نیمه عملکرد خوبی نسبت به حریف داشتند در نهایت روی ضربه کرنر با ارسال زیبای آندرانیک تیموریان و توسط جواد نکونام موفق شدند تا در دقیقه 21 گل اول را وارد دروازه کلودیو براوو دروازه بان شیلی کنند.


گل نکونام باعث شد تا بازی بیش از پیش با حساسیت از سوی حریف دنبال شود و بازیکنان شیلی ذرصدد جبران گل خورده برآمدند که البته درخشش علیرضا حقیقی مانع از گلزنی آنها شد.


در نهایت نیمه اول بازی با تک گل نکونام و برتری شاگردان کارلوس کی‌روش پایان یافت.


نیمه دوم با طوفان حملات ایران به روی دروازه شیلی آغاز شد که همین موضوع سبب شد تا رضا قوچان نژاد در یک ضد حمله به قلب دفاع حریف نفوذ کند و با پاس طلایی خود به وحید امیری زمینه ساز گل دوم تیم ملی شود.


امیری که در موقعیت عالی برای گلزنی قرار گرفت به راحتی توانست در دقیقه 51 دروازه براوو را برای دومین بار باز کند تا شاگردان کی روش در آستانه فتح این بازی بزرگ قرار گیرند.


خورخه سن پائولی که تا قبل از گل دوم به راحتی و بدون نگرانی از روی نیمکت کار را دنبال می‌کرد بعد از به ثمر رسیدن گل دوم یکپارچه آشوب شد و به یکباره در دقیقه 60 تمام تعویض‌های خود را انجام داد و 6 بازیکن اصلی خود از جمله ایسلا،الکسیس سانچز و فرناندز و .... را برای جبران نتیجه به زمین فرستاد.


حضور بازیکنان سرشناس شیلی در زمین این تیم را کاملاً هجومی کرد به طوریکه تا پایان 90 دقیقه بازیکنان این تیم به روی دروازه ایران سراپا حمله بودند که خوشبختانه دفاع منسجم تیم ملی کشورمان اجازه گلزنی به حریف نداد تا این بازی با نتیجه 2بر0 به سود شاگردان کی روش پایان یابد و خورخه سن پائولی به همراه بازیکنانش دستمال سفید را به نشانه تسلیم مقابل ایران به دست گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شیلی کی روش ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته