دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1395 - 13:37

تذکر محمد سالاری نسبت به فروش خانه تاریخی حاکم تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، نسبت به فروش یک بنای تاریخی مشهور به «خانه حاکم تهران» توسط ستاد اجرایی فرمان امام تذکر داد.
کد خبر : 99445

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر ارزش تاریخی این بنا، گفت: این خانه که در خیابان فردوسی و در محدوده حصار ناصری واقع شده است و منسوب به یکی از متولیان اسبق تهران و معروف به «خانه حاکم تهران» است در دوران قاجار احداث شده و دارای مجموعه اِلمان‌ها و نشانه‌های ارزشمند و دارای ارزش تاریخی بالایی است.


وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم مکاتبات مدیر کل بافت‌های فرسوده شهرداری تهران با سازمان میراث فرهنگی استان تهران و پیگیری‌های مدیر کل میراث فرهنگی تهران برای توقف فروش این خانه، نتیجه‌ای حاصل نشد.


سالاری ضمن درخواست از ستاد اجرایی فرمان امام برای توقف فروش این خانه، اظهار کرد: از آنجا که یکی از سازندگان معروف تهران که اخیرا اقدام به تخلف ساختمانی بسیار زیادی کرده است خریدار این بنا است و احتمال دارد این بنای ارزشمند تخریب شود، ما درخواست داریم با همراهی رسانه‌ها فروش این خانه متوقف شود تا شهرداری تهران برای حفظ این خانه اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب