دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1395 - 11:36
ستاد دیه کشور:

پزشکان عضو یک گروه تلگرامی، زمینه‌ساز آزادی دو زندانی غیرعمد شدند

پزشکان عضو یک گروه تلگرامی با عنوان «مهربانی» در اقدامی خیرخواهانه ضمن جمع‌آوری مبلغی معادل 210 میلیون ریال زمینه آزادی دو زندانی غیرعمد را فراهم کردند.
کد خبر : 99387

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ستاد دیه کشور، در آستانه عید سعید فطر اعضای گروه 115 نفره دندان‌پزشکان تهرانی در اقدامی خودجوش به منظور دستگیری از محکومان واجد شرایط کمک، مبلغی معادل 210 میلیون ریال را جمع‌آوری کرده و پس از بررسی پرونده‌های مختلف در ستاد دیه نسبت به پرداخت باقی‌مانده بدهی دو زندانی آبرومند و بی‌بضاعت اقدام کردند.


در این اقدام خیرخواهانه از پرونده‌هایی که برای مساعدت از سوی نماینده این گروه تلگرامی انتخاب شد، یکی مربوط به استان ایلام است که موضوع بدهی چوپانی 76 ساله‌ای را حکایت می‌کند که گوسفندانش با خوردن آب مسموم جمع شده در یک گودی، دچار بیماری شده و همگی تلف می‌شوند؛ گوسفندانی که صاحبان آن‌ها افراد دیگری بوده و این پیرمرد تنها مسئولیت به چـرا بردن‌شان را داشته است.


ستاد دیه کشور در ادامه گزارش می‌دهد: این مددجوی روستایی و عائله‌مند، به دلیل عدم توانایی در پرداخت مبلغ 170 میلیون ریال از سال 92 تا به امروز در زندان مرکزی ایلام به سر می‌برد و هرچند او هنوز از پشت میله‌های سرد زندان رهایی پیدا نکرده است، اما در روزهای آتی با اولویت این ستاد، کارهای اداری او برای آزادی در حال پیگیری است.


در ادامه این اقدام ارزشمند و خیرخواهانه، زندانی دیگری که به همت سبز دندان‌پزشکان تهرانی از بند حبس رهایی یافت هم یک بدهکار بدشانس مالی است که بر حسب یک اتفاق ناخواسته با تحمیل خسارتی به میزان 100 میلیون ریال از اسفند ماه سال گذشته روانه یکی از زندان‌های استان بوشهر شده بود.


به همت ستاد دیه کشور و خیرین خدا جو این محبوس 56 ساله هم پدر دو دختر 17 و 21 ساله است که تا پیش از این همسر او به ‌رغم این که با یک بیماری سخت و قدیمی دست و پنجه نرم می‌کند با سختی در زیر یک سقف استیجاری به تامین معاش آن‌ها ‌ پرداخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته