دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1395 - 09:36

ترکیه پیشنهاد استفاده از پایگاه اینجرلیک به روسیه را پس گرفت

مولود چاووش اوغلو، وزیر  امور خارجه ترکیه گزارش برخی رسانه‌ها از سخنان خودش درباره امکان موافقت این کشور با استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک توسط هواپیماهای روسیه را تکذیب کرد.
کد خبر : 99349

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، چاووش اوغلو با تاکید بر آمادگی ترکیه برای همکاری با کشورهای دیگر از جمله روسیه در زمینه مقابله با داعش گفت که در باره امکان استفاده از این پایگاه توسط روسیه صحبتی نکرده است.


وی گفت: «رسانه‌ها سخنان مرا اشتباه منعکس کردند.»


پیش از این در گزارش‌ها اعلام شده بود وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با اشاره به استفاده کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، بریتانیا و قطر از پایگاه اینجرلیک گفته بود: «چرا با روسیه نیز چنین همکاری نداشته باشیم؟ ترکیه برای چنین همکاری آماده است.»


سرلشگر یفگنی بوژینسکی، رئیس سابق اداره قراردادی وزارت دفاع روسیه نیز در این مورد اظهار داشت: «استفاده از پایگاه اینجرلیک توسط روسیه غیر ممکن است؛ زیرا که کنترل این پایگاه عملا در دست آمریکایی‌ها است، نه ترک‌ها.»


به گزارش آنا، کاخ کرملین روز گذشته در پی اعلام خبر پیشنهاد ترکیه برای استفاده روسیه از پایگاه هوایی اینجرلیک، اعلام کرده بود: «روسیه از آمادگی ترکیه برای در اختیار قرار دادن پایگاه هوایی اینجرلیک به نیروی هوایی روسیه استقبال می‌کند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه داعش روسیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته