دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1395 - 09:32
در دیدار خادمان افتخاری حرم امام(ره)؛

سید حسن خمینی: عید فطر روز بخشایش است

یادگار امام با اشاره به عظمت روز عید سعید فطر، آن را روز بخشایش بندگان توسط خداوند توصیف کرد.
کد خبر : 99337

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار خادمین افتخاری حرم امام خمینی و خانواده‌های آن‌ها، با اشاره به خطبه منقول از امیرالمومنین(ع) توسط امام صادق(ع) در مورد شأن روز عید سعید فطر، اظهار کرد: علی(ع) می‌فرمایند«ای مردم! این روز، روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‏‌گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و ناامید می‏‌گردند و این شباهتی زیاد به روزقیامت‌تان دارد»؛ این شباهت از این جهت است که در روز قیامت نیز انسان‌هایی که خوب زندگی کرده‌اند کتاب اعمالشان را در دست راست خود می‌گیرند و به سایرین می‌گویند کتاب ما را بخوانید و آن‌هایی هم که عمر خود را به بطالت گذرانده‌اند کتاب را در دست چپ خویش می‌گیرند؛ آنها بسیار غمگین هستند و می‌گویند ای کاش نبودیم. در روز عید فطر نیز مانند همان روز ثواب یک ماه تقسیم می‌شود.


وی با تأکید بر عظمت روز عید فطر، یادآور شد: عید فطر روز بخشایش است؛ همانگونه که علی(ع) بشارت می‌دهد خداوند به پاس نمازها و روزه‌ها در این ماه، گناهان گذشته بندگان را بخشیده است.


یادگار امام در پایان سخنان خود گفت: در آستانه عید فطر خداوند را به عظمت خود و مقرّبان درگاهش سوگند می‌دهیم ما را در زمره عباداللهی قرار دهد که قلم آمرزش بر جرائم و تقصیرات آنها کشیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته