دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کوروساوا و اسکورسیزی درباره کیارستمی چه نظری داشتند؟

پس از اعلام خبر درگذشت عباس کیارستمی نظرات بسیاری از بزرگان سینمای جهان که در طی سال‌های گذشته در مورد او بیان کرده بودند، در فضای مجازی منتشر شد.
کد خبر : 99321

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، برخی از این نظرات به شرح زیر است:


ژان لوک گدار معتقد است که «سینما با گریفیث آغاز می‌شود و با کیارستمی پایان می‌یابد.»


کوروساوا گفته است: «به نظرم فیلم‌های این کارگردان ایرانی خارق‌العاده هستند. کلمات نمی‌توانند احساسات مرا بیان کنند. پیشنهاد می‌کنم فیلم‌هایش را ببینید و بعد متوجه می‌شوید چه می‌گویم. ساتیا جیت رای که درگذشت خیلی ناراحت شدم اما با دیدن فیلم های کیارستمی خدا را شکر می کنم که جایگزینی برای او پیدا کردیم.»


مارتین اسکورسیزی نیز بیان کرده است: «یکی از برترین کارگردان‌های تاریخ سینمای جهان، کیارستمی نماینده عالی‌ترین سطح هنر در سینماست.»


لوموند فیلم «کپی برابر اصل» کیارستمی را انقلابی در سینما اعلام کرد.


لورا مالوی می‌گوید: ««کلوزآپ» کیارستمی واقعیت را به سینما برمی‌گرداند، اما آن را سوژه توهم، نقاب و دوسویگی سینما می‌سازد.»


دیوید بوردول بر این اعتقاد است که «از میان فیلم‌های دهه ۹۰، فیلمی که بیشتر از همه عمیقاً تکانم داد و به لحاظ شکل و فرم، ماجراجویانه به نظرم آمد «زیر درختان زیتون» عباس کیارستمی بود.»


همچنین ورنر هرتسوک، کارگردان سرشناس آلمانی نیز «فیلم «خانه دوست کجاست؟» کیارستمی را یکی از پنج فیلم محبوب خود دانسته است.



انتهای پیام/

برچسب ها: عباس کیارستمی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
۰
شما نمی خواید دست از لرزوندن تن اون بنده خدا توی گور بردارید؟ بابا خودش که گفت این حرفها در مورد من زده نشده، چقدم که با شرمندگی گفت. جزو کلیک خور ترین کلیپ های یوتیوپ در مورد کیارستمی هم هست. معلومه هیچی ازش نمی دونید و دنبال نمی کنید که ندید. یا شایدم دیدید ولی بازدید سایت براتون مهمتره. یکمی وجدان
قالیشویی ادیب