دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عباس کیارستمی درگذشت

عباس کیارستمی که برای درمان بیماری خود به فرانسه رفته بود بعداز ظهر امروز پس از طی یک دوره سخت بیماری در این کشور درگذشت.
کد خبر : 99301

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، عباس کیارستمی که پس از طی یک دوره بیماری و چندین عمل جراحی به تازگی کشور را به قصد ادامه درمان به مقصد فرانسه ترک کرده بود عصر امروز (دوشنبه 14 تیرماه) در همان کشور درگذشت.


او از اسفند ماه سال گذشته به دلیل بیماری گوارشی در بیمارستان جم بستری شد و مشکلات زیادی در اثر سهل‌انگاری تیم پزشکی در روند درمان وی به‌وجود آمد و بیماری‌اش تشدید شد.


کیارستمی متولد ۱ تیر ۱۳۱۹، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان، کارگردان هنری، تدوین‌گر و عکاس بین‌المللی بود.


آثار وی با استقبال فراوان منتقدان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی هنری جهان روبه‌رو شده‌است. او دارای لیسانس نقاشی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.


کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در عرصه سینما فعالیت کرده و تاکنون بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخته است. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به خانه دوست کجاست؟ (۱۹۸۷)، کلوزآپ (۱۹۹۰)، زیر درختان زیتون (۱۹۹۴)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) و کپی برابر اصل (۲۰۱۰) اشاره کرد.


وی علاوه بر سینما در عرصه‌های دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال بود.


کیارستمی برنده چندین جایزه بزرگ سینمایی است. وی پنج بار نامزد دریافت جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و سال ۱۹۹۷ در پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کن برای فیلم «طعم گیلاس» موفق به دریافت این جایزه شد.



گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، این ضایعه را به جامعه سینمایی کشور تسلیت می گوید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته