«روزی روزگاری در هالیوود ۲» به دیوید فینچر رسید/ تارانتینو: او آثارم را جدی می‌گیرد

«روزی روزگاری در هالیوود ۲» به دیوید فینچر رسید  تارانتینو: او آثارم را جدی می‌گیرد
«روزی روزگاری در هالیوود» دنباله ندارد؛ تارانتینو کارگردانی اثر جدید را به فینچر سپرد و از پروژه «منتقد فیلم» نیز کنار کشید. کوئنتین تارانتینو، کارگردان نام‌آشنای هالیوود، در تازه‌ترین گفتگوی خود در پادکست «کلیسای تارانتینو»، دلایل انصرافش از ساخت دنباله فیلم موفق «روزی روزگاری در هالیوود» را توضیح داد و اعلام کرد که نمی‌خواهد دهمین و آخرین اثر سینمایی‌اش یک دنباله باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا به نقل از هالیوود ریپورتر، کوئنتین تارانتینو اخیراً در مصاحبه‌ای توضیح داد که چرا خودش کارگردانی دنباله نتفلیکس بر فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» را بر عهده نگرفت.

او در گفتگویی با پادکست «کلیسای تارانتینو» بیان کرد که یکی از دلیل کناره گیری اش این بود که نمی‌خواست دهمین و آخرین فیلمش یک دنباله باشد.

تارانتینو گفت: «من این فیلمنامه را خیلی دوست دارم، اما حس می‌کردم دوباره در همان زمینی قدم می‌زنم که قبلاً رفته‌ام. همین باعث شد هیجانم فروکش کند. آخرین فیلم من باید جایی باشد که دوباره ندانم چه کار می‌کنم؛ باید وارد قلمروی ناشناخته شوم.»

در آوریل اعلام شد که برد پیت نقش «کلیف بوث» را از فیلم سال ۲۰۱۹ تکرار خواهد کرد. اما برخلاف انتظار، کارگردانی پروژه را دیوید فینچر برعهده گرفته، نه تارانتینو.

تارانتینو ضمن تحسین فینچر گفت: «من دیوید فینچر را بهترین کارگردان می‌دانم. پس این‌که فینچر قصد دارد کاری از من را اقتباس کند، نشان می‌دهد که چقدر او آثار مرا جدی می‌گیرد و برایشا اهمیت قائل است؛ و‌ای نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود.»

با این حال، تارانتینو همچنان نویسنده فیلمنامه است و در مقام تهیه کننده در پروژه حضور دارد تا در صورت نیاز همراه تیم باشد.

کارگردان «داستان عامه پسند» همچنین توضیح داد چرا پروژی آخرش با نام «منتقد فیلم» را کنار گذاشت؛ پروژه‌ای که حتی مدتی به عنوان یک سریال تلویزیونی هم در دست ساخت بود. او گفت: «من واقعاً این طرح را دوست داشتم. چالش من این بود که آیا می‌توانم کسل کننده‌ترین حرفه دنیا را به یک فیلم جذاب تبدیل کنم؟ چه کسی دلش می‌خواهد یک سریال درباره یک منتقد فیلم لعنتی ببیند؟ یا فیلمی با نام منتقد فیلم؟ این آزمون من بود. اگر می‌توانستم فیلم یا سریالی درباره کسی که فقط فیلم نگاه می‌کند بسازم و آن را جذاب کنم، آن موفقیت بزرگی بود.»

او همچنین توضیح داد که «منتقد فیلم» در واقع یک «دنباله معنوی» بر «روزی روزگاری در هالیوود» محسوب می‌شد و هیچ شخصیت مشترکی در آن وجود نداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا