دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1395 - 11:35
معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با آنا خبر داد

نیاز مراکز درمانی کشور به 2 هزار تخت سوختگی/ افزایش پرداختی به پرسنل بخش سوختگی

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به نیاز مراکز درمانی کشور به دو هزار تخت سوختگی گفت: با توجه به کمبودهای کشور در زمینه درمان سوختگی حدود 180 تخت مراقبت های ویژه سوختگی ( BICU ) در 18 بیمارستان در سراسر کشور ایجاد شده و همچنین میزان پرداختی به پرسنل بخش سوختگی، افزایش یافته است.
کد خبر : 99041

محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد تعداد تخت‌های سوختگی اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 800 تخت سوختگی در کشور موجود است در حالی که براساس طرح سطح‌بندی خدمات درمانی، کشور به حدود دو هزار تخت سوختگی نیاز دارد. البته از هنگام آغاز به کار طرح تحول نظام سلامت و با توجه به کمبودهای کشور در زمینه درمان سوختگی حدود 180 تخت مراقبت‌های ویژه سوختگی ( BICU ) در 18 بیمارستان در سراسر کشور ایجاد شد.


وی یادآور شد: هم اکنون در هفت استان کشور مراکز درمانی فوق تخصصی سوختگی راه‌اندازی شده است و یا در حال طی مراحل تکمیل و بازسازی است همچنین 14 بخش BICU در سراسر کشور ایجاد، استانداردسازی، تکمیل و تجهیز ایجاد شده است.


معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های سوختگی پوشش و حمایت شده است، افزود: تاکنون 23 میلیارد تومان از هزینه بیماران سوختگی از سوی وزارت بهداشت پرداخت شده است.


آقاجانی با اشاره به وسعت و سختی کار پرستاران و سایر پرسنل بخش سوختگی گفت: به منظور ایجاد و افزایش انگیزه خدمت در پرسنل بخش سوختگی، تعرفه خدمات سوختگی در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بیشترین رشد را داشته و میزان پرداختی بخش سوختگی، افزایش یافته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته