دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1395 - 11:20

تجمع دانشجویان معترض وزارت علوم مقابل وزارت بهداشت/ اکبری: سازمان نظام پزشکی باید جوابگو باشد

دیروز جمعی از دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اعتراض به مصوبه سازمان نظام پزشکی کشور برای بار دوم مقابل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجمع کردند.
کد خبر : 99027

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جمعی از دانشجویان وزارت علوم، دیروز 13 تیر مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.


این تجمع در ادامه‌ اعتراضات گروهی از دانشجویان وزارت علوم به مصوبه سازمان نظام پزشکی است که پیش از این در اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز هم برگزار شده است. تجمع دیروز دومین تجمع معترضان مقابل وزارت بهداشت بود.


این دانشجویان معتقدند نامه اخیر سازمان نظام پزشکی به سازمان سنجش پزشکی در آستانه کنکور دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مبنای علمی نداشته و به‌ نوعی باعث محرومیت دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم از حقوق قانونی و بی‌عدالتی آموزشی است.


براساس مصوبه اخیر سازمان نظام پزشکی دانشجویان رشته‌های متعددی که کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد خود را از وزارت علوم و مدرک دکتری را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، حق دریافت شماره نظام پزشکی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها و مطب‌های مرتبط با رشته تخصصی خود را ندارند.


مسئولان وزارت بهداشت اما معتقدند که سازمان نظام پزشکی باید پاسخگوی این مصوبه باشد و وزارت بهداشت، خودش با این مصوبه مخالف است.


قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت: سازمان نظام پزشکی باید جوابگو باشد


دکتر حمید اکبری قائم‌مقام معاونت آموزشی و سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خبرنگار گروه دانشگاه آنا گفت: «سازمان نظام پزشکی ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد و معترضان به جای وزارت بهداشت باید در مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کنند.»


او گفت: «سازمان نظام پزشکی اگر مصوبه یا اطلاعیه‌ای منتشر کرده است، خودش باید جوابگو باشد چون وزارت بهداشت هیچ تغییری در ضوابطش ایجاد نکرده است.»


اکبری با اشاره به مخالفت وزارت بهداشت با مصوبه سازمان نظام پزشکی گفت: «وزارت بهداشت با این مصوبه موافق نیست، سازمان نظام پزشکی خودش تصمیم گرفته و اعلام کرده است و بنابراین باید جوابگو هم باشد.»


او افزود: «باید کار کارشناسی با بررسی‌های دقیق و دلایل روشن انجام شود، از نظر ما باید این موضوع دقیق‌تر بررسی می‌شد و بعد سازمان نظام پزشکی بیانیه منتشر می‌کرد. بالاخره باید دلایل و چرایی این کار بیان شود. هرچند که خودشان هم می‌گویند ما تغییری نداده‌ایم و همان روال را انجام می‌دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته