دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1395 - 11:10
یک مدیر سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛

انتقاد از خدمات پس از فروش برخی شرکت‌های تجهیزات پزشکی

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: خدمات فنی بعد از فروش به مشتریان، از جمله منابع قابل توجه درآمد شرکت‌های تجهیزات پزشکی است.
کد خبر : 99020

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، حسین عظیم زاده با انتقاد از شرکت‌هایی که با عناوین دهان پر کن مثل کالیبراسیون تجهیزات پزشکی، به صورت دوره‌ای مبالغی را از مراکز درمانی مطالبه کرده و شرایطی را برای ارائه خدمات وضع کنند، تصریح کرد: متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود برخی وارد کنندگان حتی همین خدمات اگر چه گران را نیز از مشتریان خود دریغ کرده و مصرف کننده تجهیزات پزشکی را با مشکل عدم ارائه قطعات یدکی تجهیزات پزشکی مواجه می‌سازند.


وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات پس از فروش به عهده تولیدکننده، وارد کننده و نماینده قانونی آنها است، گفت: در صورت عدم رضایت ذی نعفان از انجام شایسته خدمات پس از فروش، اداره کل نسبت به اعلام فراخوان به منظور تایید و معرفی اشخاص حقوقی مجاز، عمل خواهد کرد، ضمن آنکه موضوع را تا هنگام برطرف شدن همه شکایات و جبران ضرر و ارائه رضایت‌نامه مکتوب، پیگیری کرده و تا قبل از موافقت کمیته فنی از فعالیت آن جلوگیری خواهد کرد.


عظیم زاده همچنین افزود: به منظور ایجاد رقابت سازنده در جهت ارائه بهتر خدمات پس از فروش و ارتقاء سطح کیفی خدمات، به ارزیابی کمی و امتیازبندی نحوه ارائه خدمات پس از فروش اقدام می‌کنیم.


وی تصریح کرد: به طور کلی اشخاص حقوقی ارائه دهنده خدمات پس از فروش باید با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی، همه شرایط عمومی و اختصاصی را برای پشتیبانی کافی، ایمن و سریع تجهیزات و ملزومات پزشکی عرضه شده، تامین کنند.


عظیم زاده تاکید کرد: برای بالا بردن کیفیت، نسبت به ارزیابی کمی و امتیازبندی نحوه انجام کار، طبق روال اقدام خواهیم کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تجهیزات پزشکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته