دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1395 - 09:40
در گفت‌وگو با آنا؛

بهنام محمودی: لوزانو می‌توانست در لیگ جهانی به بازیکنان اصلی استراحت بدهد/ در المپیک روی سکو نمی‌رویم

کارشناس والیبال گفت: هدف اصلی فدراسیون شکستن طلسم 52 ساله و صعود به المپیک بود که این هدف هم محقق شد.
کد خبر : 98960

بهنام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص بازی‌های تیم ملی والیبال در لیگ جهانی گفت: «شاگردان رائول لوزانو پیش از حضور در رقابت‌های امسال لیگ جهانی در دو تورنمنت شرکت کرده بودند. آنها ابتدا در بازی‌های لیگ برتر والیبال که به صورت فشرده برگزار شد، شرکت کردند و در فرصت کمتر از دو ماه در رقابت‌های گزینشی المپیک در ژاپن به مصاف حریفان رفتند.»


وی ادامه داد: «خستگی بیش از اندازه این دو رقابت و اینکه در کمتر از 15 روز بازیکنان تیم ملی دوباره در مسابقاتی معتبر به مصاف حریفان آماده بروند مسلما توان بدنی بالایی را می‌طلبید که ملی‌پوشان والیبال ایران توانایی بازی در این همه مسابقه در طول سال را نداشتند. در نتیجه ما امسال عملکرد خوبی در لیگ جهانی نداشتیم هرچند که کسب رتبه هفتم در میان 12 تیم حاضر نمی‌تواند برای تیم ایران نتیجه بدی باشد.»


او با اشاره به هدف‌گذاری فدراسیون والیبال در رقابت‌های امسال والیبال بیان داشت: «هدف اصلی فدراسیون شکستن طلسم 52 ساله و صعود به المپیک بود. اتفاقی که افتاد و والیبال ایران المپیکی شد. قاعدتا مسئولان فدراسیون به خوبی شرایط والیبالیست‌های ایران را تحلیل و تجزیه کرده بودند و می‌دانستند که فشار ناشی از رقابت‌های انتخابی ژاپن مانع درخشش والیبال ایران در لیگ جهانی خواهد شد. آنها انتظار این را داشتند که برخی ملی‌پوشان با مصدومیت مواجه شوند و نتوانند به تیم در لیگ جهانی کمک کنند. همان‌طور هم که دیدید امیر غفور و فرهاد قائمی به طور کامل فرصت حضور در این مسابقات را به خاطر مصدومیت از دست دادند. این مصدومیت در بازیکنان دیگر تیم نظیر فرهاد ظریف و شهرام محمودی نیز دیده شد و آنها در بازی‌های تهران نتوانستند کمک زیادی به تیم ملی والیبال بکنند.»


کاپیتان سابق تیم ملی والیبال با بیان این نکته که لوزانو می‌توانست در هفته اول لیگ جهانی به ملی‌پوشان اصلی خود استراحت بدهد، اظهار داشت: «لوزانو می‌توانست با استراحت دادن به بچه‌ها در هفته اول رقابت‌ها به آنها کمک کند تا ریکاوری مناسبی داشته باشند و از هفته دوم با قدرت بیشتری در مسابقات حاضر شوند بازیکنانی مثل عادل غلامی، سعید معروف، محمد موسوی و شهرام محمودی با ریکاوری مناسبی که انجام می‌دادند در 6 بازی پایانی می‌توانستند راه صعود ایران به دور نهایی رقابت‌ها را فراهم کنند و تا آن زمان فرهاد قائمی و امیر غفور هم به ترکیب تیم اضافه می‌شدند اما این کار انجام نشد. به هر صورت ما در رقابت‌های لیگ جهانی سال آینده نیز حضور خواهیم داشت و این موضوع بیانگر ارزش‌های والیبال ماست.»


وی در ادامه تاکید کرد: «البته در رقابت‌های این فصل لیگ جهانی چند بازیکن جوان فرصت این را پیدا کردند که در تیم ملی بازی کنند. در میان آنها هم محمدجواد معنوی‌نژاد درخشش بیشتری داشت.»


محمودی در پایان در مورد اینکه والیبال ایران چقدر شانس دارد تا در رقابت‌های المپیک ریو روی سکو برود، تصریح کرد: «شانس ما خیلی خیلی کم است چرا که تجربه حضور در المپیک را نداریم. من معتقدم اگر بتوانیم از گروه خود صعود کنیم و به جمع 8 تیم برتر المپیک برسیم تیم شایسته‌ای بوده‌ایم. با این حال امیدوارم بچه‌ها بیشتر بدرخشند و نتیجه‌ای به مراتب بهتری را در این رقابت‌هارقم بزنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته