دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 فروردين 1394 - 11:37

موج دوباره بارش در کشور آغاز شد/ بارش تگرگ در نیمه‌ غربی کشور

سازمان هواشناسی کشور با اعلام وضعیت جوی، پیش بینی کرد که امروز و فردا، بارش باران در بسیاری از نقاط کشور را شاهد باشیم و رانندگان و مسافران نوروزی باید تمهیدات لازم برای مقابله با این وضعیت را داشته باشند.
کد خبر : 9894

به گزارش گروه اجتماعی آنا، آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد؛ با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، امروز و فردا با افزایش ابر در برخی مناطق روبرو خواهیم بود. بارش باران گاهی با رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد در نیمه غربی کشور پیش بینی می شود که در مناطق کوهستانی شمال غرب و رشته کوه البرز بارش به صورت برف خواهد بود.


روز جمعه نیز این سامانه فعالیت خود را روی برخی از مناطق مرکزی، دامنه های مرکزی البرز، سواحل جنوبی دریای خزر، جنوب و به تدریج نوار شرقی کشور خواهد داشت و بعد از شنبه از مناطق شرق و جنوب شرقی کشور خارج می شود. نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در کشور است.


بنا بر این گزارش، در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، فارس و با شدت کمتر در استان‌های لرستان، گیلان، غرب مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب آذربایجان غربی، غرب کرمان، بوشهر، جنوب یزد و دامنه های البرز در استان‌های تهران و البرز بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.


این وضعیت در روز جمعه در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان و با شدت کمتر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و دامنه های البرز در استان‌های تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود و از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به ویژه با توجه به بارش برف در جاده های کوهستانی رشته کوه البرز و استان‌های واقع در شمال غرب کشور، تمهیدات لازم به کار گرفته شود.


استان‌های اردبیل، کردستان و زنجان سردترین استان‌های کشور با کمینه دمای 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و استان هرمزگان با بیشینه 20 درجه ساتیگراد بالای صفر خواهد بود.


آسمان پایتخت فردا ابری همراه با بارش باران در ارتفاعات بارش برف و وزش باد با حداقل و حداکثر 5 و 12 پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران در روز پنجشنبه ابری در بعضی ساعات بارش در ارتفاعات بارش برف و وزش باد و در اوایل شب کاهش ابر با حداقل و حداکثر 5 و 15 خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بارش باران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته