رقابت در بازارهای جهانی، نیازمند خلاقیت در فراوردههای غذایی
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از سازمان غذا و دارو، در همین راستا بهروز جنت، مدیرکل نظارت بر فراوردههای غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بحث کارآفرینی و خلاقیت در تولید فراوردههای جدید غذایی مسالهای است که کمتر کسی به آن توجه میکند. عموم فعالان این حوزه تلاش بر بالا بردن کیفی و کمی محصولات دارند در حالی که با کمک ایدههای نو و جسورانه در زمینه طعم و رنگ و اصولا ماهیت فراوردهها میتوان محصولاتی تولید کرد که علاوه بر ارزش افزوده بالا برای متقاضیان، به حضور پرقدرت کشور در بازارهای پر رقابت خارجی کمک کند.
جنت افزود: وقتی سالانه 80 میلیون نفر به جمعیت جهان افزوده میشود، طبیعی است که این عصر، را قرن کارآفرینی در صنایع فراوردههای غذایی بنامند.
وی عنوان کرد: وقتی مصرفکننده احساس کند کار نو و جدیدی آغاز شده است و این اقدامات در راستای نیازهای اوست، قطعا هزینهاش را پرداخت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه مردم طالب تنوع هستند و این تنوعطلبی در صنایع غذایی بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه شود، یادآور شد: در زمینه صنایع غذایی برای موفقیت بیشتر باید به ارائه خدمات جدید پرداخت و با ابتکار و خلاقیت محصولات جدید تولید کرد.
مدیرکل نظارت بر فراوردههای غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در توضیح بیشتر اضافه کرد: این خلاقیت لزوما به معنای تولید محصول جدید نیست. با اندکی مطالعه میتوان ظرفیتهای فراوردههای غذایی-سنتی مانند انواع نان، شیرینی، تنقلات، نوشیدنیها، پیشغذا و غذاهای سریع محلی کشور را شناسایی و پس از صنعتی ساختن تولید، آنها را جایگزین مناسبی برای برخی فراوردههای دیگر کرد.
وی همچنین عنوان کرد: به محض اینکه صحبت از تولید، خلاقیت و نوآوری میشود برخی تصور میکنند که باید تشکیلات و کارخانههای کذایی ایجاد کرد یا هزینههای زیادی را در کار سرمایهگذاری کرد، در حالی که تولید فراوردههای غذایی بعضا حتی نیاز به انجام کار خارقالعادهای نیز ندارد.
جنت در پایان تاکید کرد: چنین کارآفرینانی در حوزه فراوردههای غذایی با تولید محصولات مورد تائید سازمان غذا و دارو عملا راههای جدید را برای دیگر تولیدکنندگان میگشایند.
انتهای پیام/