دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1395 - 18:53
مسجدجامعی در جلسه امروز شورای شهر:

ساماندهی دستفروشان نباید با هتک حرمت و ضرب و جرح مردم همراه باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم باید بدانیم اجرای قانون با رعایت حقوق انسانی همراه باشد و نباید از آن مبانی عدول کرد.
کد خبر : 98918

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورا و در جریان بررسی لایحه اصلاح موادی از اساسنامه و آیین نامه اجرایی شرکت شهربان گفت: باید دقت داشت در اجرای قوانین و آیین نامه‌ها نظیر ساماندهی دست فروشان نباید شهروندان هتک حرمت شوند و به امنیت روانی جامعه خدشه وارد شود.


وی ادامه داد: هدف نهایی این آیین نامه‌ها و اساسنامه‌ها جلوگیری از هر گونه زیر پا گذاشتن حقوق انسانی و شهروندی است و رعایت آن‌ها نباید بهانه تعرض به زندگی و آبروی مردم کوچه و بازار شود.


مسجد جامعی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بنرهای تبلیغاتی شهرداری تهران دربارۀ حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت‌: در ابتدا از سازمان زیبا سازی تشکر می‌کنیم که در این ایام و شهادت حضرت علی(ع) و نیز سالروز وفات حضرت خدیجه با نصب بنرهای بسیار بزرگ و هنرمندانه اقدامات در خوری انجام داد، اما در خصوص این بنرهای اخیر باید گفت که اختلاف ما با امریکا اختلافی عمیق و استراتژیک و بنیانی است و با نگاه سطحی نباید آن‌ها را در ذهن‌ها تقلیل داد و احیانا نتیجۀ عکس از آن گرفت.


به گزارش شورای شهر تهران، وی با اشاره به مضامین برخی از این بنرها گفت: ما که با ملت آمریکا مشکلی نداریم که به آن‌ها نسبت‌های ناروای خارج از چهارچوب‌های عرفی، اخلاقی و مذهبی است بدهیم و سطح دعوا را حتی به نامشروع بودن فرزندان آن‌ها بکشانیم. این به واقع لوث کردن اصل مسئله و کم کردن از وزن و اعتبار و اهمیت مخالفت با روند و بازی قدرت در آمریکاست. از اینرو اعتقاد دارم که این‌چنین نیست که در پیام‌های اجتماعی حرمت‌های اخلاقی را زیر پا بگذاریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته