دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علی جنتی: فیلم های قرآنی زیادی باید براساس مفاهیم قرآنی ساخته شود

وزیر فرهنگ گفت: «فیلم های ماندگاری از قرآن ساخته شده است، اما در مورد موضوعات قرآنی همچون صداقت، خدمت به پدر و مادر، کمک به هم نوع و دوستی باید فیلم های بیشتری ساخته شود.»
کد خبر : 98901

به گزارش گروه فرهنگی آنا علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه قرآن در گفت و گو با ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: مفاهیم بسیاری در قرآن از جمله صداقت، درستی، پاکی، خدمت به پدر و مادر، نوع دوستی، مهربانی، بخل و حسادت وجود دارد که هنوز فیلم های قرآنی با این مضامین ساخته نشده است و لازم است در زمینه تبلیغ مفاهیم قرآنی در قالب هنر تمامی دست اندرکاران و هنرمندان کشور وارد میدان عمل شوند و در زمینه مفاهیم قرآنی فیلم بسازند.


وی با بیان اینکه باید بتوانیم تمام فضائلی را که در قرآن آمده است به تصویر بکشیم، گفت: باید روی تمام مفاهیمی که قرآن بیان کرده است کار شود. به عنوان مثال فیلم های قرآنی مانند مریم مقدس(س)، اصحاب کهف، ملک سلیمان، محمد رسول الله(ص)، امام علی(ع)، مختارنامه و فیلم های دیگری ساخته شده است که بسیار خوب است، اما در کنار این فیلم ها، اگر بتوانیم مفاهیم قرآنی را به تصویر در بیاوریم گامی به سوی کاربردی کردن و تبلیغ فهم قرآن در جامعه برداشته ایم.


جنتی با بیان اینکه تاکنون برای تلاوت و حفظ قرآن فعالیت های زیادی انجام شده است، گفت: معاونت قرآن و عترت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون در زمینه تلاوت و حفظ قرآن کریم فعالیت های زیادی انجام داده است، اما تمامی دست اندر کاران باید برای فهم و درک قرآن بیشتر کار کنند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باید در زمینه مفاهیم قرآنی وارد عمل شود تا این فعالیت ها، زمینه ای برای عمل به قرآن باشد. در این زمینه طلاب و حوزویان نیز در رأس کار قرار دارند.


وی تصریح کرد: اگر فیلم هایی با محوریت مفاهیم قرآن ساخته شود و این مفاهیم قرآنی مانند صداقت، مهربانی، راستگویی، خدمت به پدر و مادر و احترام به آنها و امثال اینها در جامعه از طریق فیلم های قرآنی تبلیغ و آموزش داده شود در آن صورت می توان اثرات تأثیر گذار آن را در جامعه مشاهده کرد.


لازم به ذکر است علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا حشمتی، رییس نمایشگاه قرآن ،ابوالقاسم ایرجی، قائم مقام رییس نمایشگاه قرآن و جمعی از مسوولان و مدیران کمیته های مختلف نمایشگاه قرآن از بخش های مختلف نمایشگاه قرآن شامل بخش حوزوی، دانشگاهی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آستان قدس رضوی، بخش نشر مکتوب و سازمان ها و نهادها، عصر روز جمعه چهارم تیرماه همزمان با هجدهم ماه مبارک رمضان بازدید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته