دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1395 - 16:12
از دیروز برپا شد

نمایشگاه اسناد استقلال اداره دارایی یزد از اصفهان؛ در خانه لاری‌ها

همزمان با پنجاه و دومین سالگرد انتزاع و استقلال دارایی یزد از استان اصفهان، نمایشگاه اسناد مالی و دارایی، در قالب 50 سند تاریخی، شامل نامه وزیر دارایی وقت در خصوص استقلال دارایی یزد از اصفهان، نحوه پرداخت مالیات، جمع آوری پول سفید، انواع مالیات مستقیم و غیرمستقیم، انتصاب مجدد مشیرالممالک به عنوان پیشکار دولت در یزد و اسناد مرتبط با موضوع مالیات و دارایی برپاشد.
کد خبر : 98880

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد وکتابخانه ملی استان یزد، "داود پاک طینت" با اشاره به سندی در خصوص نامه وزیر دارایی وقت مبنی بر استقلال دارایی یزد از اصفهان گفت: طبق این سند اداره دارایی یزد از تاریخ 14 تیر ماه سال 43 شمسی از استان اصفهان منتزع شده و استقلال یافته است.


مدیر مرکز اسناد وکتابخانه ملی استان یزد تعداد اسناد به نمایش گذاشته شده را 50 سند اعلام کرد و گفت: قدیمی‌ترین سند در این نمایشگاه مربوط به سال 1210 هجری قمری است.


وی اسناد به نمایش گذاشته شده را شامل حکم انتصاب محاسب مرکزی، حواله مساعده مالی بابت پرداخت مالیات اراضی، رسید دریافت مالیات میاه، برقراری مجدد تفاوت عمل جهت پرداخت مستمری به اشخاص مستحق، نامه وزیر دارایی در خصوص استقلال دارایی یزد از اصفهان، نحوه پرداخت مالیات، جمع آوری پول سفید، انواع مالیات مستقیم و غیرمستقیم، عوائد خالصات دولتی، انتصاب مجدد مشیرالممالک به پیشکار دولت دانست و گفت: علاقمندان می‌توانند تا از 12 تا 24 تیرماه، همه روزه از ساعت 7 تا 19 از این نمایشگاه واقع در خانه لاریها بازدیدکنند.


گفتنی است مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با توجه به یکی از رسالت‌های خود مبنی بر آشنا ساختن مردم با پیشینه تاریخی وقایع و مناسبت‌ها، اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اسنادی به مناسبت‌های مختلف می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب