دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1395 - 16:16
نود و هشتمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه (3)

کارشناسی اولیه در مورد حادثه جان‌ باختن 13 سرباز صادر شد/ تاثیر حرفه‌آموزی بر مرخصی، عفو و آزادی مشروط زندانیان

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: براساس کارشناسی صورت گرفته در مورد حادثه واژگونی اتوبوس که منجر به مرگ 13 سرباز شد، 50 درصد راننده، 25 درصد شرکت مسافربری و 25 درصد وزارت راه مقصر شناخته شده‌اند.
کد خبر : 98870

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به موضوع تاثیر حرفه‌آموزی در زندان اشاره و اظهار کرد: به خانواده زندانیان توصیه می‌کنیم که از فرصتی که سازمان زندان‌ها برای مسائل فرهنگی و حرفه‌آموزی قرار داده است استفاده کنند.


وی با بیان اینکه شخصی که در زندان وقت خود را به بطالت نگذراند و حرفه و زبان بیاموزد، هم برای خودش و هم خانواده‌اش حائز اهمیت است، به طوری‌که این مساله در جهت مرخصی، تخفیف، آزادی مشروط و عفو تاثیر گذارد، اضافه کرد: یک زندانی در زمینه مواد مخدر تا چندی پیش پای چوبه‌دار رفته بود که با انس با قرآن و شرکت در برنامه‌های قرآنی در زندان در لحظه آخر توفیق حضرت حق یارش شد و جانش نجات یافت. این فرد اکنون در زندان‌های شهر خودش مسئول آموزش قرآن است.


معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه سال گذشته طبق آمار سازمان زندان‌ها 159 هزار و 700 نفر در کلاس‌های آموزشی زندان شرکت‌ کرده‌اند و 20 هزار و 279 نفر هم مدرک حرفه‌ای گرفته‌اند گفت: برخی از زندانیان به دلیل شکایت شاکی خصوصی در زندان هستند. از مردم عزیز می‌خواهیم که با توجه به ماه مبارک رمضان تا جایی که برایشان مقدور است گذشت و از شکایت خود صرفنظر کنند تا از این طریق بتوانند خانواده‌ای را از گرفتاری نجات دهند.


به گفته سخنگوی قوه‌قضائیه در سال 94 با تلاش شورای حل اختلاف در زندان و عنایت مردم بیش از 4 هزار نفر از زندان‌های کشور آزاد شدند.


توضیحات معاون اول قوه‌قضائیه در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در شهرستان نی‌ریز


اژه‌ای در خصوص کارشناسی حادثه واژگونی چند وسیله نقلیه که منجر به جان‌باختن 13 سرباز شد، توضیح داد: در کارشناسی‌های اولیه 50 درصد راننده، 25 درصد شرکت مسافربری و 25 درصد وزارت راه مقصر شناخته شده‌اند.


وی با بیان اینکه مطابق قانون این کارشناسی به طرفین ابلاغ شده است، اضافه کرد: ظرف یک هفته طرفین فرصت دارند تا نظر و اعتراض خود را بیان کنند. راننده اتوبوس نیز در حال‌حاضر در کماست و ابلاغ این حکم به وی و بازجویی از او وجود ندارد.


کشف یک‌هزار و 410 کیلوگرم موادمخدر طی 12 روز گذشته


معاون اول قوه‌قضائیه در ادامه از کشف هزار و 410 کیلوگرم موادمخدر طی 12 روز گذشته خبر داد و افزود: خانواده‌ها و مردم باید توجه کنند که امروز مافیای مواد مخدر علاوه بر سودجویی نقشه‌های دیگری هم برای جوانان کشیدند.


محسنی اژه‌ای همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده تعاونی ثامن‌الحجج اضافه کرد: 96 هزار حساب دیگر باقی مانده که هنوز پول‌هایشان را دریافت نکرده‌اند. برای این موضوع برنامه‌ریزی شده و قرار است از 20 تیرماه کسانی که تا سقف 100 میلیون تومان سپرده‌گذاری داشتند پول خود را دریافت کنند.


معاون اول قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه تاکنون 2 میلیارد و 250 میلیون تومان پرداخت صورت گرفته و تعیین و تکلیف شده است، اضافه کرد: از این میزان پول 900 میلیون تومان مربوط به دارایی خود تعاونی و مابقی از اعتباری بوده که بانک مرکزی به بانک عامل داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته