دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1395 - 15:51
نود و هشتمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه (2)

اژه‌ای: چهار نفر از اعضای صندوق ملی توسعه یک‌میلیارد از حقوق‌های خود را بازگردانده‌اند

سخنگوی قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه هر سه قوا در کشور مصمم هستند تا با موضوع حقوق‌های غیرمتعارف برخورد مناسب کنند، گفت: چهار عضو از صندوق توسعه ملی یک‌میلیارد تومان از حقوق‌های نامتعارف خود را بازگردانده‌اند.
کد خبر : 98856

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در ارتباط با حقوق‌های غیرمتعارف اظهار کرد: هر سه قوه‌قضائیه، مقننه و مجریه مصمم است که با موضوع حقوق‌های غیرمتعارف برخورد مناسب داشته باشد به طوری که مجلس به صورت جدی به دنبال شفاف‌کردن قوانین و در صورت لزوم اصلاح و تدوین آن است تا دیگر مسائلی در این دست در کشور ادامه پیدا نکند.


وی با بیان اینکه دولت هم درصدد اصلاح و تصویب قوانینی در جهت پیشگیری از موضوعاتی همچون حقوق‌های غیرمتعارف است، اضافه کرد: دولت و قوه‌قضائیه مصمم هستند که موضوعاتی همچون حقوق‌های سنگین و پاداش‌های نامتعارف در کشور ایجاد نشود.


معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه اولویت اول بازگرداندن این پول‌ها خواهد بود، عنوان کرد: این افراد اگر جرمی نیز مرتکب شده باشند، پس از اینکه دولت گزارش دهد، علاوه بر موضوع پول‌های اضافه به جرم آنها نیز در شعب ویژه به صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌شود.


سخنگوی قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه دولت برخی از مدیران را در این رابطه عزل و برکنار کرده است، تصریح کرد: این افراد اگر خودشان با اختیار خود پول‌های نامتعارف را بازگردانند، در نحوه اعمال مجازات به نفع‌شان بوده، البته عده‌ای پول‌ها را بازگردانده‌اند و برخی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کردند و امیدواریم که دولت کاری کند که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.


اژه‌ای در خصوص افرادی که در صندوق توسعه ملی حقوق‌های نامتعارف و پاداش‌های غیرمعمول داشته‌اند، توضیح داد: روز قبل هیات امنای آنها تشکیل شد و این هیات امنا تصمیم گرفت 5 عضو شامل این شرایط را از سمت خود برکنار کند. همچنین براساس گزارشی که رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده است، چهار نفر از اعضای هیات امنا یک‌میلیارد تومان از این پول‌ها را بازگردانده‌اند و نفر پنجمی هم شماره‌ حساب خواسته تا وجوه را بازگرداند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته