دانشگاه آزاد اسلامی با روابطعمومی مقتدر، روئینتن میشود
محمد قادریمقدم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره نقش روابطعمومی واحدهای دانشگاهی در جذب دانشجو اظهار کرد: «روابطعمومی حلقۀ ارتباطی بین دانشجویان و هیأت رئیسه دانشگاه است و این یکی از الزامات روابط عمومی است که در هیأت رئیسه به شمار می آید تا نقش پررنگتری در بیان نظر و ایدههای خود داشته باشد، چراکه دانشجویان، روابط عمومیها را از جنس خود دانسته و فاصله خود را با آنها کمتر از رابطه با هیأت رئیسه دانشگاه حس میکنند.»
وی افزود: «اینکه روابط عمومی یکی از اعضای فعال دانشگاه است، امری بدیهی و انکارنشدنی است و حال که در بازار رقابت امروز برای جذب دانشجو و تشویق خانوادهها برای انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی، ناچار به تبلیغات و بیان توانمندیهای خود هستیم چه جایی بهتر از روابط عمومی که میتواند این مهم را رساتر و شفافتر به گوش شهروندان و خانوادهها برساند.»
قادری مقدم اضافه کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی امروز توانسته با تعداد بالای هیأت علمی، امکانات پیشرفتۀ آزمایشگاهی، کارگاهی، فضای آموزشی گسترده، خود را بهخوبی به جامعه ثابت کند و اگر گاهی گرد فراموشی در اثر موجهای تبلیغاتی دیگر بر ذهنها پاشیده میشود، این روابط عمومی است که میتواند جایگاه واقعی دانشگاه را در اجتماع امروزی تثبیت کند و نام و برند دانشگاه آزاد را نه فقط در فضای فیزیکی هر خانهای، بلکه در باورها و اعتقادات افراد جامعه رخنه کرده و ملکه ذهن کند.»
رئیس واحد شیروان ادامه داد: «نقش روابط عمومی امروزه به همگان ثابت شده است و بر همین اساس سرمایهگذاری بر روی نقش روابط عمومی سوددهی صددرصد خواهد داشت. زیرا روابط عمومی برای دانشگاه وزنۀ سنگینی به حساب میآید که شاید به جرأت میتوان گفت؛ هیچیک از بخشهای دانشگاه اینچنین برجسته، توانمندیهای دانشگاه را بازگو نمیکنند.»
قادری مقدم اظهار کرد: «روابط عمومی آینۀ انعکاس دانشگاه است و هرچه این آینه شفافتر، انعکاس تواناییهای دانشگاه بیشتر است؛ اکنون زمان آن رسیده این آینه تخت، کمی مقعر شود تا هرازگاهی قدرت و توان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر مراکز آموزشی بهتر و درخشانتر بازتاب پیدا کند و از بازار رقابت، پیروز بیرون بیاید.»
وی اضافه کرد: «امروزه روابط عمومی تبدیل به یک علم شده است و باید از آن به عنوان علم روابط عمومی نام برد و همانطور که در دانشگاهها رشتۀ علوم ارتباطات وجود دارد یک روابط عمومی باید خودش را مسلح و آگاه به علوم و تکنولوژی روز کند تا بتواند با هرگونه سلیقۀ دانشجویان و مسئولان کنار بیاید و نیازهای هریک را به نوعی که شایسته است، مدنظر قرار دهد.»
قادری مقدم افزود: «در همین راستا آموزشهای مختلفی از جمله خبرنویسی، خبرنگاری، تصویربرداری و عکاسی، نرمافزارهای مختلف، پیشرفت همراه با تکنولوژی روز و تجهیز روابط عمومی و ... برای یک روابط عمومی موفق لازم و ضروری به نظر میرسد. افزون بر اینکه یک روابط عمومی مؤثر، باید دارای قریحه بالای شناخت محیط، جامعه، طرز برخورد مناسب با جامعه و افراد باشد؛ میتوان گفت روابط عمومی در بعضی نقاط شاید فراتر از علم پیش رود که این به توانایی شخصی فرد مربوط میشود.»
وی ادامه داد: «یک روابط عمومی مؤثر، باید از اسباب خلاقیت، نوع نگاه متفاوت و قدرت نگارش بالا برخوردار باشد که بسیاری از این توانمندیها را شاید در هیچ کلاسی نتوان آموخت اما این بستگی به ویژگیهای ذاتی و ژنتیکی یک روابط عمومی موفق دارد و حال این وظیفۀ هیأت رئیسه دانشگاه است که در بین کارکنان خود چنین استعدادی را شناسایی کند.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان گفت: «کسی که قدرت و نفوذ بیان بالایی داشته باشد و بتواند صددرصد استعدادهای ذاتی و قریحه خویش را بروز دهد و در راستای ارزشها و اهداف سازمان عرضه کند و آن سازمان را به سمت اهداف پیش ببرد در آن صورت دغدغۀ هیأت رئیسه دانشگاه در ارتباط با دانشجو و حتی خانوادهها بسیار کاهش مییابد.»
قادری مقدم اضافه کرد: «به عقیده بنده روابط عمومی مغز متفکر هر دانشگاهی است که با برخورداری از دانش و اطلاعات عمومی زیاد و بروز، نقاط قوت و ضعف دانشگاه را بخوبی شناخته و در راستای رفع نقاط ضعف و نمایش دادن نقاط قوت، گامهای مؤثر بر میدارد و در کلام عامیانه خیال مسئولان را از خیلی جهات راحت میکند و اعتماد صددرصد مسئولان به شخص و کار روابط عمومی، این امکان را به وی میدهد که با اعتماد به نفس بالا، فکر و خلاقیت خود را با چاشنی صبر و پشتکار، همگام با ارزشهای سازمان پیش رفته و هرروز، موفقیت بیشتر خود و دانشگاه را امیدی تازه بخشد.»
انتهای پیام/