دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1395 - 14:36
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

پاداش آموزش به حساب سواد آموزان واریز شد

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد: در نخستین مرحله واریز پاداش آموزش سواد آموزی مبلغ 134 هزار تومان به حساب 10 هزار و 395 نفر از قبول‌شدگان واریز شد.
کد خبر : 98812

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در حاشیه واریز نخستین مرحله پاداش تشویقی به حساب سوادآموزان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعدادی در سال 94 موفق به سپری کردن دوره‌های سواد آموزی شدند، اظهار کرد: تا دوازدهم تیر امسال 134 هزار و 24 نفر در پایان دوره‌های آموزش قبول شدند.


وی افزود: در سال گذشته 286 هزار و 110 نفر به عنوان بی‌سواد در فعالیت‌های سواد آموزی ثبت نام کردند که تاکنون 134 هزار و 24 نفر در این دوره‌ها قبول شدند.


باقرزاده با بیان اینکه آنهایی که شماره حساب بانکی به نام خودشان بود، مبلغ 134 هزار تومان به حساب آنها واریز شد، خاطرنشان کرد: 10 هزار و 395 نفر از قبول‌شدگان شماره حساب به‌ نام خودشان را معرفی کردند که توانستیم مبالغ مذکور را به حساب آنها واریز کنیم و مابقی یا شماره حساب اعلام نکرده و یا شماره حساب فرد دیگری را معرفی کردند.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به واریز مجموعا 13 میلیارد و 929 میلیون و 300 هزار ریال به حساب سواد آموزانی که در سال 94 قبول شدند، تصریح کرد: این نخستین مرحله واریز پاداش آموزش سواد آموزی است که به حساب این تعداد واریز و مابقی نیز با تصحیح شماره حساب بانکی این مبالغ به حساب‌شان واریز خواهد شد.


وی تصریح کرد: در بهمن 1393 هیات وزیران مصوب کرد که از ابتدای سال 94 مبلغ 134 هزار تومان به حساب افرادی که باسواد می‌شوند، واریز شود که پیش‌بینی می‌کنیم در سال 95 حدود 300 هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی ثبت‌نام کنند که 60 درصد آنها قبول می‌شوند.


باقرزاده با بیان اینکه پاداش سواد آموزی به افرادی که در سال 95 باسواد خواهند شد، اوایل سال 96 به حساب آنها واریز می‌شود،‌ اظهار کرد: براساس آنچه که مصوب شده است، مبلغ 139 هزار و 600 تومان برای آنهایی که در سال 95 باسواد می‌شوند در نظر گرفته شده است.


وی گفت: مبالغ واریز شده فقط به حساب افرادی که بی‌سواد مطلق و ایرانی باشند، واریز خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیسواد سوادآموزی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مرضیه میرزازاده نبی کندی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۰
۰
من هنوز به حسابم هیچی واریز نشده
هلدینگ شایسته