دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1395 - 14:34

فروش لاستیک و رینگ‌های سرقتی در مغازه اجاره‌ای/ شکات برای دریافت رینگ و لاستیک سرقتی به پلیس مراجعه کنند + تصاویر

دو پسر جوان، پس از سرقت لاستیک و رینگ خودروها، آنها را در مغازه یکی از دوستانش که او نیز سابقه کیفری داشت به فروش می‌رساندند. پلیس از مالباختگان این پرونده خواست برای دریافت لاستیک و رینگ به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.
کد خبر : 98807

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در پی کسب اخبار و اطلاعات‌، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند فردی در مغازه رینگ و لاستیک فروشی واقع در منطقه شادآباد اقدام به فروش رینگ و لاستیک خودروهای خارجی دسته دوم می‌کند.‌


مغازه‌ای برای فروش اجناس سرقتی


با شناسایی دقیق مغازه و تحقیقات نامحسوس‌، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه سرقت لوازم خودرو به‌نام میثم‌ مغازه را اجاره کرده و‌ اقدام به خرید و فروش رینگ ولاستیک از جمله رینک و لاستیک دسته دوم می‌کند.


با توجه به سوابق ‌میثم‌ و احتمال سرقتی بودن رینگ و لاستیک‌های دسته دوم داخل مغازه‌، هماهنگی‌های لازم قضایی با دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و کارآگاهان پایگاه پنجم در بازرسی از مغازه موفق به کشف ده‌ها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه متعلق به خودروهای خارجی بویژه خودروهای شاسی بلند شدند‌.


با کشف ده‌ها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه و اعتراف ‌میثم به اطلاع از مسروقه بودن اموال کشف شده‌، وی در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان داشت که رینگ و لاستیک‌های مسروقه را از جوانی به نام امیر خریداری کرده است‌.


در ادامه تحقیقات و با انجام اقدامات پلیسی‌، امیر در منطقه پونک شناسایی‌‌ و دستگیر شد.‌ امیر پس از مواجه حضوری با میثم به فروش ده‌ها حلقه رینگ ولاستیک مسروقه اعتراف کرد‌.


دستگیری همدست


امیر در ادامه تحقیقات‌، ‌به ده‌ها فقره سرقت رینگ و لاستیک خودروهای خارجی اعتراف و همدستش به‌نام ‌امیر‌را نیز معرفی کرد و گفت: با همدستم در دوران سربازی آشنا شدم و پس از پایان دوران خدمت، از آنجایی که وضعیت مالی خوبی نداشتیم تصمیم به سرقت گرفتیم. به همین دلیل سوار بر خودروی MVM شده و سرقت‌هایمان را انجام می‌دادیم.


بدین ترتیب تحقیقات برای دستگیری دومین عضو این گروه که او نیز امیر نام داشت ادامه یافت و درنهایت متهم هنگامی که قصد ورود به نمایشگاه خودروی متعلق به پدرش در شمال تهران را داشت، بازداشت شد. دومین متهم نیز در تحقیقات به ده‌ها سرقت رینگ و لاستیک خودرو اعتراف و عنوان داشت که عمده سرقت هایشان را در تاریکی شب انجام داده‌اند‌.


در ادامه تحقیقات مالخرهای این دو متهم نیز بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کردند.


مراجعه مالباختگان به پایگاه پنجم


سرهنگ کاراگاه احمـد نجفی‌، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ‌، با اشاره به میزان تحصیلات دو متهم اصلی پرونده در مقطع کارشناسی،‌ در پایان این خبر اعلام داشت‌: ‌باتوجه به کشف ده‌ها حلقه رینگ و لاستیک مسروقه و اعتراف متهمین به انجام ده‌ها فقره سرقت رینگ ولاستیک انواع خودروهای خارجی و به جهت جبران خسارات مالباختگان و تحویل اموال مسروقه‌، هماهنگی لازم با مقام محترم قضایی انجام و دستور تحویل اموال مکشوفه به مالباختگان و صاحبان آنها صادر شده است.‌ از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت لوازم خودرو ‌ قرار گرفتند دعوت می‌شود تا به‌همراه پرونده شکایتی خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی ، خیابان زنجان شمالی مراجعه تا نسبت به تحویل اموالشان اقدام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته