دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1395 - 11:53

نماینده مردم اصفهان: به تخلفات کسانی که نسبت به سلامت مردم اصفهان خیانت کرده‌اند، رسیدگی شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: توسعه پایدار نیازمند پایداری منابع در کنار توسعه اجتماعی است اما در مباحث توسعه به دلیل بی‌توجهی به توسعه محیط زیست ما در وضعیت خطر قرار داریم.
کد خبر : 98713

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی امروز -یکشنبه 13 تیرماه- مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات رئیس سازمان محیط زیست اظهار کرد: آمارهای سلامت ناشی از محیط زیست مانند آب، هوا و گردو غبار که موجبات بیماری را فراهم می‌کنند، قابل توجه است.


وی با بیان اینکه توقف تولید بنزین غیراستاندارد در دو سال گذشته موجب بهترشدن شرایط آب و هوایی شده است، افزود: اما پدیده گردوغبار امان مردم غرب را بریده و ضرر و زیان به محیط زیست وارد کرده است.


این نماینده مجلس ادامه داد: سال‌هاست که فاضلاب‌های گوناگون به تالاب گاوخونی منتقل می‌شوند، این فاضلاب‌ها از انواع سموم انباشته هستند. اگر این تالاپ خشک شود مردم سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و سایر مناطق همجوار درگیر بیماری‌های گوناگونی خواهند شد.


وی در مورد فعالیت معادن گچ در اصفهان تصریح کرد: تولید گچ در معادن گچ اصفهان موجب افزایش ریزگردها شده که شهر اصفهان را درگیر خود کرده است. پیشنهاد می‌کنم همانگونه که در مسایل مربوط به فیش‌های حقوقی غیرمتعارف کمیته‌ای در مجلس تشکیل شد که به بررسی موضوع بپردازد در مورد محیط زیست در اصفهان و کسانی‌که نسبت به سلامت مردم اصفهان خیانت کرده و بی تفاوت بوده‌اند نیز کمیته‌ای تشکیل دهید و به تخلفات انها رسیدگی کنید.


عابدی در پایان گفت: از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌خواهیم که برنامه‌هایی را که برای کاهش آلاینده‌ها و خشک نشدن تالاب گاوخونی دارند ارئه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته