دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1395 - 11:32

پذیرش مقاله دانشجوی واحد گلپایگان در کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری و شهرسازی

مقاله‌ دانشجوی کارشناسی ارشد رشته عمران سازه واحد گلپایگان با عنوان «ارزیابی عملکرد لرزه ای میراگرهای تسلیمی در ساختمان‌های موجود» در دومین کنفرانس بین‌المللی عمران معماری و شهرسازی هزاره سوم پذیرفته شد.
کد خبر : 98701

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی نمازی چهارمین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته عمران سازه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان از پایان نامه‌ خود با درجه عالی دفاع کرد، از پایان‌نامه این دانشجو مقاله‌ای با عنوان «ارزیابی عملکرد لرزه ای میراگرهای تسلیمی در ساختمان‌های موجود» استخراج شد که در دومین کنفرانس بین الملی عمران معماری و شهرسازی هزاره سوم در شهر تهران پذیرفته شده است.


نمازی با بیان اینکه در این تحقیق، تاثیر میراگرهای جاری شونده بر رفتار لرزه‌ای سازه‌ها و کاربرد آن‌ها در مقاوم سازی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: «برای مشاهده تاثیر این نوع میراگرها، سه ساختمان هشت طبقه بتن آرمه، با مشخصات یکسان و سیستم مقاوم لرزه‌ای متفاوت با میراگر، بدون میراگر و با مهاربند شورون مورد مطالعه قرار گرفت. ابتدا یک میراگر با نتایج آزمایشگاهی موجود در نرم افزار AbaqusCAE مدل‌سازی و نتایج نرم افزاری با نتایج آزمایشگاهی مقایسه و صحت‌سنجی شد سپس میراگرهای طراحی شده، در نرم افزار آباکوس مدل‌سازی و مورد تحلیل قرار گرفتند.



وی ادامه داد: «منحنی هیسترتیک بدست آمده در آباکوس در نرم افزار SAP2000 ، برای سازه با میراگر مورد استفاده قرارگرفت در پایان نتایج بدست آمده از تحلیل غیرخطی تاریخچه زمانی این سه سازه با یکدیگر مقایسه شدند. نتایج بدست آمده بیانگر آن بود که استفاده از میراگرهای T-ADAS در ساختمان‌های بتنی مسلح، باعث جذب انرژی و بهبود رفتار دینامیکی سازه از جمله کاهش برش پایه، جابجایی نسبی طبقات و نیروهای داخلی اعضا می‌شود.»


دکترحمیدرضا خدایی، سرپرست واحد گلپایگان با ابراز خرسندی از روند مطلوب دفاعیه دانشجویان، گفت: «با تلاش‌های انجام شده به جز رشته عمران سازه در 3 گرایش زلزله، مدیریت ساخت و مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی گروه مهندسی عمران نیز از مهر 95 در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می شود و این دانشگاه در حال تبدیل شدن به قطب رشته‌ی عمران در غرب استان اصفهان است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد گلپایگان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته