دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رایان گیگز بعد از ۲۹ فصل، منچستریونایتد را ترک کرد

رایان گیگز بازیکن افسانه‌ای منچستریونایتد بعد از 29 سال حضور در این باشگاه سرانجام در این فصل منچستریونایتد را ترک کرد.
کد خبر : 98616

به گزارش گروه ورزشی آنا و به نقل از سایت 90، رایان گیگز اسطوره ولزی منچستریونایتد بعد از ۲۹ فصل حضور در این تیم، رسماً یونایتد را ترک کرد. گیگز از سن ۱۴ سالگی به باشگاه منچستریونایتد ملحق شد.


او ۲۴ فصل در ترکیب شیاطین سرخ بازی کرد و موفق به کسب ۳۵ جام مختلف شد. گیگز رکورددار بازی در پیراهن منچستریونایتد است. او ۹۶۳ بار پیراهن منچستریونایتد را به تن کرد. گیگز در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ به عنوان مربی - بازیکن در یونایتد ایفای نقش کرد و در چهار بازی پایانی فصل، سرمربی موقت شیاطین سرخ شد. گیگز با حضور فن خال، کمک مربی تیم شد و بازیگری فوتبال را هم کنار گذاشت. او دو سال در کنار فن خال به عنوان دستیار اول کار کرد ولی با حضور مورینیو جایی در کادرفنی برای وی وجود نداشت تا اینکه تصمیم گرفت یونایتد را ترک کند.


گیگز در مورد جدایی‌اش از یونایتد گفت:«پس از ۲۹ سال حضور در منچستریونایتد زمان جدایی فرارسیده است. می‌دانم که پیروزی، موفقیت، فرصت دادن به جوانان و بازی سراسر هجومی در بطن این باشگاه جریان دارد. جدا شدن از یونایتد تصمیمی آسان برایم نبوده، من خاطرات شگفت انگیزی با این باشگاه داشته ام. اکنون زمان جدایی فرا رسیده است و تصمیمی بلادرنگ برای حضور در عرصه مربیگری ندارم.»


وی ادامه داد: «می خواهم از دو مربی بزرگ که با آنها کار کرده ام، تشکر کنم. من اکثر سال‌های حضورم را در فوتبال، تحت نظر سرآلکس فرگوسن کار کرده ام. از او چیزهای زیادی فراگرفته ام و مطمئن هستم که او بزرگترین مربی تاریخ باقی خواهد ماند. همچنین تحت نظر فن خال کار کردم که روزمه اش، گویای همه چیز است. می خواهم از همه اعضای باشگاه تشکر کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.»


بازیکن افسانه‌ای منچستریونایتد در پایان گفت: «برای ژوزه مورینیو سرمربی جدید هم آرزوی موفقیت دارم، او سرمربی بزرگترین تیم جهان شده است و معتقدم اندک مربیانی در فوتبال جهان هستند که همیشه پیروز و برنده بوده اند و قطعاً مورینیو نیز یکی از آنها است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته