دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش‌بازی ایسلند و فرانسه؛ مردان یخی به‌دنبال خلق شگفتی دیگر مقابل خروس‌ها

میزبان رقابت‌های یورو 2016 در آخرین دیدار از دور یک چهارم نهایی به مصاف تیم شگفتی ساز ایسلند خواهد رفت.
کد خبر : 98611

به گزارش گروه ورزشی آنا، امشب از ساعت 23:30 به وقت تهران دو تیم ملی فرانسه و ایسلند در استادیوم «استاد دو فرانس» شهر سن دنیس به قضاوت کویپرس هلندی به مصاف هم می‌روند تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به دور نیمه نهایی یورو 2016 هم مشخص شود.


فرانسه برای رسیدن به این مرحله به سختی جمهوری ایرلند را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و ایسلند هم دست به کار بزرگی زد و انگلیس مدعی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و شگفتی بزرگی را خلق کرد. ایسلندی های برای اولین بار در رقابت های یورو شرکت‌ کرده‌اند و نتایج قابل توجهی را به دست آورده‌اند. همه این روزها این تیم را با لسترسیتی قهرمان تازه لیگ برتر انگلیس مقایسه می کنند.


فرانسه هم برای هشتمین بار است که در رقابت های یورو حضور پیدا می کنند و آنها دو بار در سال های 1984 و 2000 به مقام قهرمانی رسیده‌اند و امیدوارند در این دور بتوانند در خاک خود برای سومین بار این جام را بالای سر برند و در کنار آلمان و اسپانیا که پرافتخارترین تیم‌های یورو هستند قرار بگیرند. برنده این دیدار به مصاف آلمان، قهرمان جهان خواهد رفت که موفق شد در این مرحله ایتالیا را در ضربات پنالتی شکست دهد و به طلسم 54 ساله خود پایان بخشد.


این دو تیم تاکنون 11 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته و فرانسوی ها به 8 پیروزی رسیده اند. ایسلندی‌ها تاکنون موفق به پیروزی مقابل خروس ها نشده اند. فرانسه در این دیدار «گولو کانته» و «عادل رامی» دو مهره کلیدی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، اما در طرف مقابل ایسلندی ها با تمام نیروی خود به مصاف میزبان می روند. البته 9 بازیکن این تیم کارت زرد دارد و در صورتی که در این دیدار کارت زرد دریافت کنند بازی احتمالی مقابل آلمان را از دست خواهند داد. در فرانسه هم «الیویر ژیرو» و «لورن کوشیلنی» چنین شرایطی دارند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته