دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همسو با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی

ظرفیت تولید گوگرد در فازهای ١٥ و ١٦ تکمیل شد

چهارمین واحد گوگردسازی پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی همسو با سیاست‌های کاهش آلایندگی در فرآیند تولید گاز و بهره برداری از پالایشگاه‌ها، با تلاش متخصصان ایرانی در مدار بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر : 98583

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، رضا فروزش، مجری طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: با راه اندازی نهایی واحد دوم فاز ١٦، همه تاسیسات گوگردسازی واحد نخست و دوم پروژه گازی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی راه اندازی و مطابق با ظرفیت کامل تعریف شده در چرخه تولید این محصول پالایشگاهی قرار گرفت.


مجری طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ یادآور شد: آخرین ردیف واحدهای گوگردسازی (SRU٤) امروز پس از انجام تستهای متعدد ایمنی و فرآیندی لازم راه اندازی شده است.


به گفته وی، با اجرای این بخش، دیگر ظرفیت‌های باقیمانده این پالایشگاه برای تولید گوگرد مورد استفاده قرار گرفته است و اولین محموله گوگرد مایع تولیدی پس از انتقال به مخازن ذخیره‌سازی و سپس واحد ١٤٤ پالایشگاه، در مدار جامدسازی و دانه بندی قرار می گیرد.


فروزش با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای گوگرد سازی، گفت: بهره برداری از این واحد در راستای کاهش آلایندگی گاز خروجی و کمک به حفظ محیط زیست اهمیت فراوانی دارد.


فازهای ١٥ و ١٦ با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای استفاده در شبکه مصارف خانگی، تجاری و صنعتی، تولید روزانه‌ ٨٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی، تولید سالانه‌ ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ «LPG» (پروپان و بوتان)، تولید سالانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ منظور تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ مستقر در منطقه عسلویه و تولید روزانه‌ ٤٠٠ تن‌ گوگرد به مرحله اجرا درآمده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: عسلویه گوگرد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته