دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پایان تصویربرداری «آلتینای» در خراسان شمالی

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «آلتینای» به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه‌کنندگی حسن موحد مهر روز گذشته در بجنورد  به پایان رسید و تدوین تصاویر در حال انجام است.
کد خبر : 98455

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی فیلم «آلتینای»، حسن موحد مهر تهیه‌کننده فیلم اعلام داشت: تصویربرداری فیلم تلویزیونی «آلتینای» روز گذشته در روستای دویدوخ از توابع شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی به پایان رسید و تدوین تصاویر توسط حسین غضنفری در حال انجام است.


متاسفانه به دلیل سختی شرایط کار، زمان بندی ساخت فراتر از برنامه‌ریزی انجام شده تصویربرداری بود و طی 25 روز و در بجنورد جلوی دوربین رفت.


فیلمنامه توسط داوود روستا با موضوع زندگی و آداب و سنن ایلات ترکمن و در حوزه بومی منطقه یی نوشته شده است. داستان فیلم درباره اسب آق بلیک و سرقت آن توسط اجنبی و با داستانی روان و روایت هنرمندانه از بافت قالیچه دورو در روستایی دور افتاده است. این فیلم در محدوده زمانی دهه 50 خورشیدی و وقایع آن روزگار می گذرد.


در این فیلم کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، مهدی صباغی، احسان کمالی، ساناز شاهی، زهره خواص، لیلا انباردار، محمد افشار، محسن آفتاب سوار، احمد مینایی، سعید حسینی و با هنرمندی استاد آواز محلی آنا مراد رستگاری به ایفای نقش می‌پردازند.


عواملی که در ساخت فیلم همکاری داشته‌اند، عبارتند از: کارگردان: شاهین باباپور، نویسنده: داوود روستا، مدیر تصویربرداری: هوشنگ غفوری، صدا بردار: فرشید کیوان مهر، تدوین: محمدحسین غضنفری، گریم: نوید زمانی، صحنه: صادق فهیمی، برنامه ریز: رضا عباس‌زاده، گروه تولید و تدارکات: مصطفی مرتضوی، اکبر گریوانی، علی رمضانی، تهیه کننده: حسن موحد مهر.


«آلتینای» (به زبان محلی به معنای پاره‌ای از ماه طلایی) به سفارش صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی تهیه و تولید شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته