دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1395 - 09:56
در گفت‌وگو با آنا

حق‌شناس: اگر خاتمی هر 9 روز یک بحران داشت، روحانی هر 7 روز یک بحران دارد/ وزیر اطلاعات با اتاق فکر علیه دولت برخورد کند/ خط قرمز روحانی مردم هستند نه کابینه

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی با تأکید بر اینکه «مخالفان روحانی از همان سال 92 خود و امکاناتشان را برای نابودی دولت مهندسی کرده بودند»، گفت: زمانی که مردم در بدترین شرایط اقتصادی و اوج تحریم‌ها با مشکلات اقتصادی دست‌ و پنجه نرم می‌کردند، مدیران دولتی آقای احمدی‌نژاد در ناز و نعمت بودند و بهترین حقوق‌ها را دریافت می‎کردند.
کد خبر : 98435

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره جریان اتاق فکری که مخالفان علیه دولت روحانی ترتیب داده‌اند، اظهار کرد: اتاق فکر خبرِ محرمانه‌ای به حساب می‌آید و باید خودِ دولت تدبیر و امید، اقدامات و افرادی را که در آن حضور دارند، برای مردم روشن کند تا جامعه متوجه شود که در کشور چه خبر است. اما باید بگوییم جریانی به نام اتاق فکر علیه دولت کاملاً سازماندهی شده است.


وی در این باره اضافه کرد: مردم از مسئولان دولت و به خصوص وزیر اطلاعات می‌خواهند که بدون تردید و فوت وقت با عوامل تشکیل‌دهنده این مسأله برخورد کنند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «اتاق فکر علیه دولت در چارچوب‌های سازمان یافته در حال حرکت است»، افزود: دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید با افرادی که اتاق فکر را ترتیب داده‌اند برخورد کنند ضمن اینکه چنین اقدامی عمل مجرمانه نیز مسحوب می‌شود.


پروژه مخالفان در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی شکست خورد


حق‌شناس، شرایط دولت یازدهم را با دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی یکی دانست و در این باره تأکید کرد: در گذشته عده‌ای طرح عبور از خاتمی را مطرح کردند و حالا مخالفان در حال تکرار پازلِ عبور از روحانی هستند. متأسفانه دلواپسان و مخالفان روحانی از هر ابزاری برای ضربه زدن به دولت تدبیر و امید استفاده می‌کنند.


وی در ادامه به شایعه‌سازی مبنی بر «نه به روحانی و آری به سیدحسن خمینی» از سوی مجمع روحانیون مبارز در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اشاره کرد و گفت: البته طرح عبور از روحانی و تشکیل اتاق فکر علیه دولت داستان جدیدی نیست چراکه دلواپسان و مخالفان از همان روزی که آقای روحانی، دولت را در اختیار گرفت، آن را کلید زده بودند.


این استاد دانشگاه ادامه داد: طرح‌های «عبور از روحانی و تک دوره‌ای شدن دولت تدبیر و امید» از اتاق فکر صادر شده است. دائماً به مردم القا می‌کنند که دولت روحانی با چهار دولت قبلی تفاوت دارد یعنی دولت یازدهم تک‌دوره‌ای خواهد شد. ضمن اینکه پروژه مخالفان در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی با شکست مواجه شد چراکه دلواپسان با ردصلاحیت‌های گسترده قصد اجرای برنامه‌های شوم خود نسبت به دولت روحانی را داشتند.


او با تأکید بر اینکه «مخالفان دولت قصد ورود به مجلس دهم را داشتند تا از این طریق وزرای روحانی و حتی شخصِ رئیس جمهوری را استیضاح کنند»، افزود: مخالفان، از جناح‌های اصولگرای معتدل و اصلاح‌طلب قصد انتقام‌گیری دارند و باید بگویم بعد از شکست در انتخابات مجلس، فعالیت‌های مخالفان برای ضربه زدن به دولت یازدهم بیشتر از گذشته شده است.


حق‌شناس در این باره تصریح کرد: مخالفان روحانی از همان سال 92 خود و اقدامات‌شان را برای نابودی دولت مهندسی کردند و هر روز شاهد مانع‌تراشی یا ایجاد مشکل بر سر راه روحانی و دولت وی هستیم. همین مخالفان هر 9 روز یک بار برای آقای خاتمی مشکل درست می‌کردند، اما برای آقای روحانی هر 7 روز یک بار مشکل خلق می‌کنند.


بقایای دولت قبل و ضعف تیم رسانه‌ای؛ پاشنه‌ آشیل دولت یازدهم


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: باید خیال افرادی را که در اتاق فکر علیه دولت حضور دارند و اشخاصی که مخالف روحانی هستند، راحت کنم و بگویم نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه اصولگرایان معتدل نیز در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از آقای روحانی حمایت خواهند کرد پس به فکر تخریب و حمله به دولت یازدهم نباشند.


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه «تیم رسانه‌ای دولت دچار مشکل است»، تأکید کرد: متأسفانه دولت ضعف بزرگی در درون خودش دارد و آن نفوذ مخالفان در داخل بدنه دولت است. ضمن اینکه تیم رسانه‌ای روحانی در این سه سال عملکرد مثبتی نداشته است. بنابراین دولت چنین فرصتی را در اختیار مخالفان و منتقدان قرار داده است. از طرفی برخی افراد که در دولت قبلی مدیر بودند در دلِ دولت یازدهم حضور دارند.


خوشبختانه کابینه، خط قرمز روحانی نیست


او در این باره اضافه کرد:‌ نکاتی که پیشتر متذکر شدم به این دلیل بود که اگر مخالفان خارج از دولت، در جاهایی موفق به ضربه و آسیب رساندن به دولت نشده بودند خودِ دولت چنین موقعیتی را در اختیار مخالفانِ داخل دولت قرار داده است. بنابراین در این سه سال تیم رسانه‌ای دولت روحانی گاف‌های بسیاری داشته است.


حق‌شناس در ادامه به انتشار فیش‌های حقوقی اشاره کرد و گفت: مخالفان با انتشار فیش‌های حقوق نجومی قصد ضربه به دولت روحانی را داشتند ضمن اینکه اکثر فیش‌های انتشار یافته متعلق به مدیرانی است که وابسته به دولت قبل بودند. اما خوشبختانه کابینه، خط قرمز روحانی نیست و دیدید که آقای روحانی دستور پیگیری و برخورد با متخلفان را صادر کرد و نشان داد که مردم خط قرمز او هستند.


وی عنوان کرد: مردم ایران باید متوجه شوند زمانی که در بدترین شرایط اقتصادی و اوج تحریم‌ها با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کردند، مدیران دولتی آقای احمدی‌نژاد در نازو نعمت بودند و بهترین حقوق‌ها را دریافت می‎کردند. یعنی تمام مشکلات و بدبختی‌ها برای مردم بود نه مدیران و نه مسئولانی که می‌گفتند تحریم‌ها کاغذپاره است.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان افزود: وزرای اقتصاد و کار و همچنین رئیس بانک مرکزی برای مردم توضیح دهند و شفاف کنند که چنین حقوق‌هایی به چه افرادی تعلق داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته