دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جعفر والی: سنگلج خانه ماست/ نمایش «شیش و بش» افتتاح شد + تصاویر

جعفر والی در مراسم افتتاح نمایش «شیش و بش» عنوان کرد: تماشاخانه سنگلج خانه ماست که بسیاری از دوستی‌ها و کارهای به یاد ماندنی‌مان در آن شکل گرفت.
کد خبر : 98357

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی نمایش، نمایش «شیش و بش» به کارگردانی جواد روشن با حضور هنرمندانی چون جعفر والی، رضا بابک، محمد ساربان، مریم معترف، آزاده پورمختار، اردلان شجاع کاوه، مهدی میامی، منوچهر اکبرلو، یارتا یاران همزمان با سالروز تولد هرمز هدایت کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر اجراهای عمومی خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرد.


در این مراسم، جعفر والی ضمن اظهار خرسندی از حضور در این مراسم گفت: زمانی‌که به تماشاخانه سنگلج قدم می‌گذارم به یاد این جمله نمایشنامه «خانه عروسک» ایبسن می‌افتم که می‌گفت این خانه آفتاب عزیز... اینجا هم خانه ماست.


وی ادامه داد: بسیاری از دوستانم را اینجا شناختم از جمله این افراد هرمز هدایت است که همیشه چشم‌ها و لبخندش معرف اوست. به یاد دارم نمایش عروسکی را ساختم که در آن نقش پیرزنی را بازی می‌کرد و که با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد. امیدوام روزی بتوانم دوباره با همراهی دوستان مجددا کاری را به صحنه ببرم.


در ادامه این مراسم، رضا بابک نیز به روی صحنه آمد و دیالوگ معروف «بودن یا نبودن» نمایشنامه «هملت» را اجرا کرد. این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون همچنین با اشاره به سابقه دوستی‌اش با هرمز هدایت عنوان کرد: من و هرمز با یکدیگر هم دانشگاهی و رقیب بودیم. او جزو اولین کسانی بود که نمایشی را در دانشکده به صحنه برد. امیدوارم به زودی او را بر صحنه تئاتر ببینیم.


در بخش پایانی این مراسم، هرمز هدایت در سخنان کوتاهی بیان کرد: فعالیت حرفه‌ایم را در همین سالن در سن 21 سالگی آغاز کردم. زمانی که بزرگانی چون علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، خسرو شجاع‌زاده و... در آن کار می‌کردند. به یاد دارم در آن زمان وقتی از پله‌های تماشاخانه بالا می‌رفتم عکس بزرگان تئاتر را بر دیوار آن می‌دیدم و آرزو می‌کردم روزی عکس من هم بر آن نصب شود؛ اتفاقی که نیفتاد.


با پایان سخنان هرمز هدایت شمع نمایش «شیش و بش» به دست این هنرمند روشن شد . همچنین لوحی به طرح کاشی سردر سنگلج از سوی تماشاخانه به این هنرمند اعطا شد.



نمایش «شیش و بش» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی سید جواد روشن هر شب ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. مهسا ایرج پور، علی باروتی، صدف بختیاری، امیرعباس حسینی، مهدی ذاکر حسینی، محسن زرآبادی، مرتضی شاه کرم، حسین شفیعی، الهه شه پرست، مرضیه صدرایی، کامبیز طلایی، بهرنگ فرهنگ دوست، وحید نفر بازیگران این نمایش‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته