دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1395 - 12:17
در گفت‌وگو با آنا؛

ناصر شهنازی: برد روحیه‌بخشی مقابل صربستان به دست آوردیم/ می‌توانیم در بین 4 تیم برتر المپیک قرار بگیریم

کارشناس والیبال گفت: در بازی‌هایی که در سطح بالایی برگزار می شود یک تیم برای از کار انداختن خط حمله تیم حریف باید رو به سوی سرویس‌های پرشی و سرعتی بیاورد و زدن چنین سرویس‌هایی هم یک ریسک است.
کد خبر : 98347

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی مرحله سوم دور گروهی رقابت‌های لیگ جهانی در تهران به مصاف تیم قدرتمند صربستان رفت و موفق شد با نتیجه سه بر دو از سد صدرنشین این دوره لیگ جهانی بگذرد. ملی‌پوشان والیبال ایران علی‌رغم پیروزی مهم مقابل صربستان از صعود به دور دوم لیگ جهانی باز ماندند تا دو بازی آینده این تیم مقابل ایتالیا و آرژانتین جنبه تشریفاتی داشته باشد.


ناصر شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد بازی شب گذشته تیم ملی مقابل صربستان گفت: «پیروزی مقابل تیم قدرتمند صربستان از نظر روحیه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود. ما در این برهه زمانی نیاز به این برد روحیه‌بخش داشتیم. البته برد ما منجر به صعود ما به مرحله بعد رقابت‌ها نشد اما این مساله از اهمیت چندانی برخوردار نیست بخاطر اینکه برنامه های فدراسیون و تیم ملی والیبال در ماه‌های اخیر صعود به المپیک و کسب نتایج خوب در این مسابقات است.»


وی ادامه داد: «برنامه لیگ جهانی امسال بخاطر همزمان شدن با سال المپیک با سال‌های دیگر متفاوت بود. به طور مثال تیم ملی ایران بعد از مسابقات انتخابی المپیک که در ژاپن برگزار شد و بعد از 4-5 روز استراحت از آسیا به آمریکای جنوبی رفت و سپس به اروپا رفت و دوباره به آسیا برگشت یعنی در فاصله زمانی یک ماهه بازیکنان ایران در سفر بودند و از قاره‌ای به قاره دیگر در حال پرواز و این مساله کار را برای نتیجه گرفتن تیم ملی در لیگ جهانی سخت کرد زیرا در این شرایط فشار زیادی روی بازیکنان تیم ملی وارد کرد.»


کارشناس والیبال ایران در رابطه با سرویس‌های زیادی که بازیکنان تیم ملی در بازی شب گذشته مقابل صربستان خراب کردند افزود: «در بازی هایی که در سطح بالایی برگزار می شود یک تیم برای از کار انداختن خط حمله تیم حریف باید رو به سوی سرویس‌های پرشی و سرعتی بیاورد و زدن چنین سرویس هایی هم یک رییسک است. همانطور که در بازی شب گذشته دیدیم که صرب‌ها از ست چهارم به بعد در زدن سرویس‌ دچار اشتباهات زیادی شدند. بازیکنان ایران هم سرویس‌های زیادی را مقابل صربستان خراب کردند و این نیاز به تمرین بیشتر و دقت در زدن ضربات سرویس است.»


شنهازی در مورد عملکرد تیم ملی در المپیک ریو گفت: «بازی های لیگ جهانی نشان داد که ظرفیت ما در والیبال دنیا بسیار بالاست و هر بازیکنی که در ترکیب قرار می‌گرفت جریان بازی را تغییر می‌داد. ما دو ماه سخت را در والیبال پشت سر گذاشتیم و بعد از این رقابت‌ها نیاز به یک ریکاوری قوی و هدفمند داریم. من احساس می کنم که تیم ملی والیبال یکی از پدیده‌های المپیک ریو است و می تواند در بین 4 تیم برتر المپیک قرار بگیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته