دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش بازی ایتالیا و آلمان؛ ژرمن‌ها به دنبال شکستن طلسم 54 ساله

امشب از ساعت 23:30 به وقت تهران دو تیم ملی ایتالیا و آلمان در استادیوم نیو بوردو به مصاف هم می روند تا شاهد حساس ترین دیدار یورو 2016 فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی باشیم.
کد خبر : 98285

به گزارش گروه ورزشی آنا، ایتالیا در مرحله قبل اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی را با نتیجه دو بر صفر و با اقتدار شکست داد و ژرمن ها با نتیجه پرگل 3 بر صفر اسلواکی را درهم کوبیدند و حالا دارندگان چهار قهرمانی در جهان به مصاف هم خواهند رفت.


ایتالیا مقابل آلمان یک رکورد باور نکردنی دارد، شاید ژرمن بیشتر از هر تیمی از آتزوری ها بترسند. همه در اروپا می دانند که ایتالیا برای آلمان به مانند یک دیو و یا یک کابوس می ماند، چرا که ژرمن ها هیچ گاه در رقابت‌های رسمی موفق به شکست آتزوری ها نشده اند و پیروزی برای آنها بیشتر شبیه به یک رویا است. این دو تیم تاکنون 8 بار در رقابت های رسمی مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که لاجوردی پوشان به 4 پیروزی رسیده اند و 4 دیدار به تساوی کشیده شده است. این برای ایتالیایی یک رکورد بی نظیر به حساب می رود.


این دو تیم با احتساب بازی های دوستانه 33 بار مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که سهم آتزوری‌ ها 15 پیروزی و سهم ژرمن‌ها 8 پیروزی است.


دو بازی آخر ژرمن ها مقابل ایتالیا به یورو 2012 و جام جهانی 2006 باز می گردد که هر دوی آنها در نیمه نهایی بوده‌ است و ایتالیایی‌ها به ژرمن‌ها اجازه حضور در فینال را ندادند، اما این بار آنها در یک چهارم مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و باید تا پایان امروز منتظر بمانیم و ببینیم که شاگردان یواخیم لو می توانند به این طلسم 54 ساله در نبرد ایتالیا پایان دهند.


آلمان‌ها 12 بار در رقابت‌های یورو حضور داشته اند که در 8 بار آن به نیمه‌هایی رسیده و به 3 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی دست پیدا کرده‌اند. ایتالیا هم تاکنون 9 بار به رقابت های یورو راه پیدا کرده است که 4 بار حضور در نیمه نهایی را تجربه کرده و یک بار هم در سال 1968 در خاک خود موفق به کسب جام شده است.


هر دو تیم در بهترین شرایط خود قرار دارند و تقابل خط حمله قدرتمند ژرمن ها مقابل دفاع کاتاناچیو لاجوردی پوشان دیدن دارد. ژرمن ها پیش از شروع رقابت های یورو با نتیجه 4 بر 1 ایتالیا را در یک دیدار دوستانه شکست دادند و امیدوارند بتوانند چنین پیروزی‌ایی را در این رقابت ها به دست بیاورند که البته اصلا کار آسانی نخواهد بود.


یواخیم برای این دیدار می تواند از تمامی مهره های خود بهره ببرد و مصدوم یا محرومی ندارد، اما نگرانی آنتونیو کونته مصدومیت کاندراوا و محرومیت تیاگو موتا است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته