دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1395 - 14:50
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با آنا خبر داد

علت بستری کودکان روستای کنسول‌کندی عفونت ویروسی بود/ آلودگی آب روستا رد شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، عفونت ویروسی را دلیل اصلی بستری شدن تعدادی از کودکان روستای کنسول‌کندی اردبیل دانست و گفت: هم اکنون تنها یک کودک در بیمارستان بوعلی اردبیل بستری است که او نیز به زودی ترخیص می‌شود.
کد خبر : 98228

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، روز گذشته خبری مبنی بر شیوع بیماری ویروسی در روستای کنسول‌کندی اردبیل در فضای مجازی منتشر شد که نگرانی‌های بسیاری در پی داشت بر همین اساس افشین فتحی،‌ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به خبرنگار آنا گفت: بر اثر نوعی بیماری ویروسی حدود 8 کودک به بیمارستان مراجعه کردند که همگی به صورت سرپایی درمان و هم اکنون تنها یک کودک در بیمارستان بستری شده است که او نیز به زودی مرخص می‌شود.


وی افزود: از جمله علائم بیماران بستری شده در بیمارستان بوعلی اردبیل استفراغ و تب بود که پس از مشاهده این بیماری بلافاصله نیروهای فوریت‌های پزشکی و همکاران مرکز بهداشت مبارزه با بیماری‌ها در محل مستقر شده و نسبت به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به روستاییان اقدام کردند. بسیاری از روستاییان مبتلا به سایر بیماری‌ها و مشکلات نیز به محض رویت همکاران ما به محل مراجعه کردند اما خوشبختانه در این روستا حتی یک سرم نیز برای بیماران تجویز نشد.


فتحی عفونت ویروسی را علت اصلی بستری شدن تعدادی از کودکان روستای کنسول‌کندی دانست و گفت: در صورتی آلودگی آب پیش بینی می‌شد که تعدادی از افراد بزرگسال نیز درگیر این ویروس شده و به اورژانس یا بیمارستان مراجعه کرده بودند در حالی که چنین اتفاقی رخ نداد و حتی آلودگی آب روستا براساس نتایج نمونه برداری شده هنوز به اثبات نرسیده است.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته