دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1395 - 12:14

افشای هویت و ملیت عاملان حمله ترویستی استانبول

مقامات ترکیه گفته‌اند که عاملان بمب‌گذاری و حمله انتحاری در فرودگاه آتاتورک استانبول از سه ملیت روس، ازبک و قزاق بوده‌اند.
کد خبر : 98160

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت گاردین،بنا به اعلام خبرگزاری‌های ترکی و غربی، اطلاعات مذکور با تلاش پلیس ترکیه برای دستگیری 3 مظنون به عضویت در داعش در استانبول و شهر ساحلی ازمیر همراه شده است.


مسئولان ترکیه،‌ ازجمله رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور بر این باور هستند که داعش مسئولیت حمله به سومین فرودگاه شلوع اروپا در روز چهارشنبه را به عهده دارد. این در حالی است هیچ‌کس مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.


پلیس ترکیه یکی از عاملان این حمله را عثمان وادینف، یک چچنی از داغستان که سه ماه پیش با گذرنامه روسی وارد ترکیه شده، معرفی کرده است.


پلیس گفته است او حداقل یک بار پیش از سال 2015 از رقه، مرکز داعش در سوریه وارد ترکیه شده و مظنون به ارتباط‌گیری با شبکه‌های پیکارجو در ترکیه است.


همچنین ینی شفق، روزنامه هوادار دولت ادعا کرده است که مرد مظنون به طراحی حملات، یک فرمانده چچنی داعش به نام آخمد چاتایف است که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان فرمانده نبردهای سوریه شناخته می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته