دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جدال مرگ و زندگی در پیر مائوروی شهر لیل/ کدام شگفتی‌ساز حریف پرتغال می‌شود

امشب دومین تیم حاضر در نیمه نهایی هم مشخص می‌شود و این تیم باید به مصاف پرتغال و رونالدو برود.
کد خبر : 98134

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، دو تیم ولز و بلژیک، امشب از ساعت 23:30 به وقت تهران در استادیوم پیر مائوروی شهر لیل در دیداری حساس در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نبردی که می تواند جذابیت خیلی خاصی داشته باشد.


ولز


کمتر کسی فکرش را می‌کرد که ولز بتواند تا به این مرحله پیش روی کند. چرا که آنها برای اولین بار پا به این رقابت‌ها گذاشته و تجربه‌ای ندارند. آنها نشان دادند که تنها تجربه لازم نیست و با سازکاری اصولی و صحیح می تواند به مراحل بالا رسید.


بدون شک تا به این لحظه گرت بیل یکی از سه بازیکن برتر جام بوده است این مهاجم رئال‌مادرید تا کنون سه گل به ثمر رسانده است و نقش اصلی و تعیین‌کننده تیم کریس کولمن را داشته و این مربی امیدهایی زیاید به او بسته است.


آنه با کسب 6 امتیاز را گروه B به عنوان تیم دوم به دور یک هشتم صعود کردند و در این مرحله به مصاف جمهوری ایرلند رفتند، شاید این دیدار اصلا زیبایی نداشته و تگ گل این دیدار برای ولزی ها روی گل به خودی ایرلندی ها بود، اما در پایان این دیدار صحنه زیبا و احساسی ای در زمین رخ داد و گرت بیل حدود 30 دقیقه با دخترش در استادیوم به شادی پرداخت.


12 گل از 14 گل ولز را بیل و آرون رمزی به ثمر رساندند و کریس کولمن سرمربی این تیم نگاه ویژه ای به این دو دارد. البته ولزی ها تقریبا تیم یک دستی دارند. ولز همواره عملکرد خوبی در زمین داشته و تیم خطرناکی نشان داده و بلژیک اگر آنها را دست کم بگیرد ضربه سختی خواهد خورد. احتمالا کولمن از سیستم 2-5-3 استفاده خواهد کرد تا کمی دفاعی تر از بازی‌های قبلی مقابل تیم قدرتمند بلژیک ظاهر شود.


بلژیک


در طرف دیگر بلژیک با قدرت پا به این دیدار حساس خواهد گذاشت. آنها در ابتدای جام نتوانستند نظر فوتبال دوستانه را جلب کنند و با شکست در مقابل ایتالیا همه را ناامید کردند، اما رفته‌رفته آنها شرایط بهتری پیدا کردند و در مرحله یک هشتم موفق شدند با نتیجه 4 بر صفر مجارستان شگفتی را شکست دهند.


ادن هازاد هم در ابتدای جام چنین شرایطی را داشت، اما این هافبک-مهاجم چلسی در دیدار با مجارها نشان داد که می‌تواند در یک بازی تفاوت‌ها را نشان دهد. او شاید به اندازه مسی و یا رونالدو بزرگ نباشد، اما توانایی‌هایی دارد که همه را او را به مسی مقایسه می‌کنند.


تنها نگرانی مارک ویلموتس مصدومیت مهره‌های کلیدی تیمش است. وی در خط دفاعی یان فرتونگن را در اختیار ندارد و البته حضور ادن هازارد هم در این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از همین رو چینش این بازیکنان کار او را بسیار دشوار کرده و باید دید امروز چه تاکتیکی در زمین پیاده خواهد کرد. ضمن اینکه توماس فرمائلن به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش نیست.


این دو تیم تا کنون 12 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که شیاطین سرخ به 5 پیروزی دست پیدا کرده‌اند و اژدها هم به 4 پیروزی رسیده‌اند.


ترکیب احتمالی تیم ملی بلژیک:


هنسی؛ گونتر، چستر، ویلیامز، دیویس، تیلور، جو آلن، لدلی، آرون رمزی،گرت بیل، رابسون-کانو


ترکیب احتمالی تیم ملی ولز:


کورتوا؛ مونیر، آلدرویرلد، سیمان، لوکاکو، اکسل ویتسل، راجا ناینگولان؛ مرتنز / کاراسکو، کوین ده بروین، ادن هازارد و روملو لوکاکو


انتهای پیام/

برچسب ها: بلژیک ولز یورو 2016
ارسال نظر
هلدینگ شایسته