دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد؛

اجرای طرح کارت هوشمند دانشجویی در آینده‌ نزدیک/ رقابت تنگاتنگ دانشگاه شریف با واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرارسیدن روز قدس، یادگار تدبیر امام راحل(ره)، از همه همکاران دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز قدس در کنار سایر اقشار جامعه دعوت کرد.
کد خبر : 98027

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات‌رئیسه که صبح امروز با حضور معاونان دانشگاه برگزار شد، گفت: «اهمیت این قضیه به این دلیل است که بلوک غرب و صهیونیست‌ها سعی می‌کنند تشنج منطقه را به انقلاب اسلامی ارتباط دهند و این در حالی است که ریشه اصل عدم تعادل و تشنج در منطقه جعل رژیم صهیونیستی در سال 1948میلادی است.»


او افزود:«68 سال است که منطقه متشنج است و هر جنبش و قیامی در منطقه به وقوع پیوسته در واکنش به کاشت یک موجود خارجی در بدن جهان اسلام است. انقلاب اسلامی پشت جبهه اسرائیل را در ایران پس از انقلاب فرو ریخت، انشاءالله این اعتراض تا آزادی قدس شریف ادامه یابد.»


تصویب پیوست فرهنگی اقتصاد مقاومتی


در ادامه این جلسه، دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از کمیسیون شماره 2 هیات‌رئیسه ارائه کرد. پیوست فرهنگی اقتصاد مقاومتی از موضوعاتی بود که از سوی او مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.


هاشمی به موفقیت‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد که مورد توجه و تشویق اعضا قرار گرفت. میرزاده در پاسخ به این گزارش گفت: «این موفقیت‌ها نشان‌دهنده بالابودن هوش اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.»


احسانی: دانشگاه آزاد اسلامی به همه تعهدات خود درباره حقوق کارکنان پایبند است


در این جلسه به پیشنهاد دکتر مرتضی احسانی معاون اداری مالی دانشگاه مقرر شد به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر در تیر کسر از حقوق کارکنان و هیات علمی برای وام‌های مرتبط به دانشگاه صورت نگیرد.


احسانی با ارائه گزارشی درباره مصوبات کمیسیون شماره 3 هیات رئیسه گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی به همه تعهدات خود درباره حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی به موجب قوانین و مقررات به مانند گذشته پایبند است.»


اجرایی‌شدن طرح کارت هوشمند دانشجویی در آینده‌ای نزدیک


همچنین در ادامه این جلسه، خانم مهندس برزگر دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات دانشگاه نیز گزارشی درباره کارت‌های الکترونیک دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.


او گفت: «این پروژه از طریق یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد و به زودی اجرایی می‌شود.»


شایان نقی‌زاده مدیرکل دفتر پیگیری‌های ویژه ریاست دانشگاه نیز به ارائه گزارشی از سامانه ارتباط مستقیم با ریاست دانشگاه پرداخت. بر این اساس میزان پاسخگویی تک تک معاونت‌ها و مراکز و ادارات کل مورد بررسی قرار گرفت.


تاکید میرزاده بر تکریم ارباب رجوع


میرزاده با بیان اینکه این کار مصداق عینی تکریم ارباب رجوع است، با تقدیر از زحمات دفتر پیگیری و کارکنان آن برای راه‌اندازی این سامانه گفت: «مردم باید پاسخ مناسب دریافت کنند حتی اگر خواسته آنها به موجب قانون غیرقابل اجرا باشد باید پاسخ مناسب و منطقی ارائه شود.»


در ادامه این جلسه دکتر حسین ابراهیمی با ارائه گزارشی درباره دفاتر بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «برای جذب دانشجویان به‌ویژه ایرانیان مقیم خارج و فارسی زبانان مقیم خارج باید از بستر واحد الکترونیک استفاده شود.»


او به راه‌اندازی شبکه بین‌الملل دانشگاه به موجب مصوبه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «سامانه‌هایی به این منظور برای ثبت‌نام دانشجویان طراحی شده است.»


رقابت تنگاتنگ دانشگاه صنعتی‌شریف با واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد


دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گزارشی مبسوط درباره نقش و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علمی کشور ارائه کرد و گفت: «رتبه ایران به لحاظ تولید علم در سال 2015 جایگاه 16 بوده که اگر سهم دانشگاه آزاد اسلامی را از آن کم کنیم تا جایگاه 22 سقوط می‌کند.»


او با بیان اینکه چه در سطح استان‌ها و چه در رقابت یکایک واحدها با دانشگاه های معتبر، دانشگاه آزاد اسلامی وضعیت مطلوبی دارد گفت: «رقابت تنگاتنگ دانشگاه صنعتی‌شریف با واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برای جایگاه چهارم تولید علم در کشور نماد این موضوع است.»


او گفت: «در سطح استان‌ها نیز در 5 استان، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در صدر دانشگاه‌های استان از حیث تولید علمی هستند و در 21 استان رتبه دوم و در 3 استان رتبه سوم را کسب کرده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته