دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«رونالدو» ستاره تنها !!

امشب رونالدو و تیمش باید به مصاف لهستان بروند، و او تنها کسی است که می تواند در این دیدار تفاوت ها را رقم بزند.
کد خبر : 97999

به گزارش گروه ورزشی آنا،«اگر سایر بازیکنان در سطح من بودند، الان ما در صدر جدول بودیم» این جمله ایست که کریستیانو رونالدو پس از شکست مقابل اتلتیکو مادرید در دربی شهر مادرید عنوان کرد.


به گزارش گروه ورزشی آنا، این جمله برای بازیکنان رئال بسیار سنگین بود، اما وقتی به تیم ملی پرتغال نگاه می کنیم و به یاد این جمله می افتیم، متوجه می شویم که او کاملا درست می گوید. اگر سایر بازیکنان پرتغال همسطح رونالدو بودند، آنها خیلی بهتر از این‌ها بازی می کردند و هیچگاه منتقدان رونالدو را مورد هدف حملات خود قرار نمی دادند.


در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 نسل طلایی فوتبال پرتغال ظهور کرد، اما آنها نتوانستند به هیچ دستاوردی برسند. رونالدو در سال های پایانی این نسل طلایی وارد تیم ملی شد و در آن زمان یک جوان خام و کم تجربه بود. اگر آن نسل طلایی در کنار این کریستیانو رونالدو بودند، پرتغال را باید جز مدعیان جام جهانی دانست نه رقابت های یورو.


رونالدو در پرتغال تنها قدم بر می دارد. تنهای تنها. او این روزها به شدت از سوی رسانه های کشورش و سایر کشورهای دیگر مورد انتقاد قرار می گیرد که چرا نمی تواند برای تیم ملی کشورش کاری انجام دهد. رونالدو در دیدار با مجارستان شاهکار کرد و مانع حذف تیمش شد.


بازی پرتغال و مجارستان در مرحله گروهی یورو را به یاد بیاورید. هر گاه که پرتغالی گلی را دریافت می کرد بلافاصله دوربین ها توجه هشان به رونالدو جلب می شد. حرکات و چهره عصبانی رونالدو گویای خیلی چیزها بود.


درست است، شاید او در این رقابت ها با آمادگی کامل ظاهر نشده باشد، اما این را نظر بگیرد که او در رئال مادرید در کنار بازیکنانی چون مودریچ، تونی کروس، ایسکو، بیل، بنزما، رودریگز و . . . قرار می گیرد و همه آنها در یک سطح هستند و می توانند به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند، اما در تیم ملی پرتغال چنین یکدستی را نمی توان پیدا کرد.


شاید این سوال برای برخی پیش بیاید که چرا «گرت بیل» در تیم ملی ولز که به مراتب سطح آن از پرتغال پایین تر است اینگونه بازی می کنند و تا کنون یکی از بهترین ها جام بوده. پاسخ این سوال ساده است. تیم ملی ولز برای اولین بار است که به رقابت های یورو راه پیدا کرده و مردمان این کشور انتظاری از تیم ملی ولز ندارند و همینطور از «گرت بیل». اما پرتغال همیشه یکی از تیم های خوب یورو بوده است و همه انتظار دارند تیمشان را در رده های بالا ببیند، آن هم با درخشش فوق ستارشون.


همین فشارهای روحی و روانی می تواند تاثیر منفی روی روند کاری یک بازیکن داشته باشد. تاثیر منفی ایی که چند روز پیش بر روی «لیونل مسی» داشت و بار دیگر این فوق ستاره آرژانتینی نتوانست به همراه تیم ملی کشورش به عنوانی دست پیدا کند و در نهایت از تیم ملی خداحافظی کرد. وقتی انتظارات بیش از حد باشد چنین مسائلی هم پدیدار خواهد شد و فوق ستاره های جهان به مانند «رونالدو »و «مسی» هم از این قاعده مستثنا نیستند.


با این شرایط «رونالدو مامشب باید در مقابل لهستان قرار بگیرد. تیم که چندان قدرت بالایی ندارد، «رونالدو»می تواند مقابل آنها خودی نشان دهد و با زدن گل روحیه مناسب برای ادامه رقابت ها و حضور در مراحل بالاتر را به دست بیاورد.


«رونالدو» توانایی پیروز کردن تیمش را دارد و این را بارها نشان داده است که نمونه آن دیدار پلی آف جام جهانی 2014 برزیل در مقابل سوئد و زلاتان بود. اما چنین مسائلی در برخی از شرایط خاص رخ می دهد، و او نیاز به حمایت هم تیمی های خودر در پرتغال دارد و اگر آنها رونالدو راه به خوبی تغذیه کنند بدون شک هیچ تیمی جلودار آنها نخواهد بود. چیزی که تا به اینجای کار خیلی از آنها ندیدیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب