ایفای نقش حمایتی و جبران گر صنعت بیمه در روزهای سخت

ایفای نقش حمایتی و جبران گر صنعت بیمه در روزهای سخت
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت: صنعت بیمه در روز‌های سخت می‌بایست در کنار مردم، دولت و نهاد‌های خدمت رسان، نقش حمایتی و جبران گر خود را به صورت مؤثر ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری آنا از سندیکای بیمه گران ایران، نخستین جلسه ستاد بحران صنعت بیمه روز چهارشنبه با حضور محسن پور کیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران و معاونان فنی شرکت‌های بیمه برگزار شد.

براساس این گزارش، در پی حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به خاک مقدس ایران و با هدف برنامه ریزی لازم برای ایجاد وحدت رویه در صنعت بیمه و آمادگی در ارائه خدمات و پاسخگویی مؤثر، ستاد بحران صنعت بیمه با عضویت معاونین فنی تمامی شرکت‌های بیمه تشکیل و نخستین جلسه آن، امروز چهارشنبه با حضور محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران و معاونین فنی شرکت‌های بیمه به صورت برخط برگزار شد.

در این جلسه که با موضوعیت بررسی استثنائات آیین‌نامه ۹۹ در خصوص ارائه خدمات بیمه درمان در شرایط جنگی اختصاص داشت، پورکیانی هدف از تشکیل ستاد بحران صنعت بیمه را تدوین رویه‌های مشترک به منظور ارزیابی و پرداخت خسارات در شرایط خاص فعلی در چارچوب شرایط خصوصی و عمومی بیمه نامه‌ها، تبادل اطلاعات و ظرفیت‌ها میان شرکت‌های بیمه در جهت استمرار خدمت رسانی در صورت بروز اختلالات زیر ساختی، ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک به منظور رصد سریع خسارات بیمه گزاران و اتخاذ تصمیمات واحد، پیش بینی محصولات و پوشش‌های بیمه‌ای ویژه این دوران از جمله بیمه اموال حساس، بیمه نیروی انسانی درگیر در خدمات حیاتی و ... و همکاری نزدیک با نهاد‌های حاکمیتی، امدادی و امنیتی با هدف حفظ نظم و پایداری در حوزه اقتصادی عنوان کرد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران در این جلسه تصریح کرد: در شرایطی که تحولات منطقه‌ای و جهانی مخاطرات نوظهور و پیچیده‌ای همچون درگیری‌های نظامی، تهدیدات سایبری، بحران‌های زیرساختی و حوادث گسترده طبیعی را پیش روی ما قرار داده ضرورت دارد صنعت بیمه ایران همچون سایر ارکان حیاتی کشور در بالاترین سطح آمادگی، هماهنگی و انسجام قرار گیرد.

وی بیمه را نه تنها ابزار مدیریت ریسک بلکه تکیه گاه امنیت اقتصادی و روانی جامعه در روز‌های بحران دانست و افزود: صنعت بیمه در روز‌های سخت می‌بایست در کنار مردم، دولت و نهاد‌های خدمت رسان، نقش حمایتی و جبران گر خود را به صورت مؤثر ایفا کند.

پورکیانی تشکیل ستاد بحران را آغاز یک مسیر عملیاتی و ساختارمند برای هماهنگی میان شرکت‌های بیمه در شرایط خاص برشمرد و بر ضرورت هماهنگی در ارزیابی خسارات کلان، طراحی پوشش‌های جدید متناسب با ریسک‌های جنگی و بحرانی، ایجاد شبکه پشتیبانی متقابل بین شرکت‌ها و مهمتر از همه ایجاد انسجام ملی در پاسخ به بحران تاکید کرد.

گفتنی است ستاد بحران صنعت بیمه با توجه به نقش کلیدی صنعت بیمه در حفظ امنیت اقتصادی آرامش روانی جامعه و پشتیبانی از کسب و کار‌ها و همچنین با هدف ارائه خدمات مطلوب به بیمه گذاران و هموطنان تشکیل گردیده و اولین جلسه آن به بررسی آیین نامه شماره ۹۹ و نحوه ارائه خدمات درمان تکمیلی در شرایط جنگی اختصاص یافته است.

در جلسات آتی این ستاد نیز تصمیم‌گیری در خصوص ارائه مطلوب خدمات بیمه در سایر رشته‌های بیمه‌ای اعم از بیمه زندگی، بدنه خودرو، آتش سوزی و ... مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا