دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیوس: رفتار طارمی و رضاییان قابل بخشش نیست

در روزهای اخیر، پیوستن رامین رضاییان و مهدی طارمی به تیم «ریزه اسپور» ترکیه همه طرفداران پرسپولیس را در شوک فرو برد. روزنامه خراسان درباره این اتفاقات و کم شدن رنگ تعصب در بین بازیکنان فوتبال با «فرشاد پیوس» اسطوره پرسپولیس در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 هم کلام شده که در ادامه می‌خوانید.
کد خبر : 97934
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، در این مصاحبه آمده است:


رفتن طارمی و رضائیان هواداران را ناراحت کرد، به نظر شما کارشان درست بود؟
کارشان که اصلا درست نبود و به نظر من غیر ورزشی بود. هر بازیکنی که می‌خواهد به پرسپولیس بیاید، باید عاشق این باشگاه باشد و حرمت نگه دارد. این دو بازیکن می‌آمدند، از باشگاه اجازه می‌گرفتند و می‌رفتند هیچ مشکلی نبود اما به این شکل که قول دادند و رفتند، درست نبود و نمی تواند برای هواداران پذیرفتنی باشد. این ‌ها اگر از اول می‌آمدند و با باشگاه تکلیفشان را روشن می کردند به هر حال کسی مانع رفتنشان نمی‌شد و شاید هواداران خوشحال می‌شدند اما به این شکل خیلی غیرورزشی و غیر فوتبالی بود. همه پیشکسوت‌ها و همه هواداران پرسپولیس از دست این دو بازیکن ناراحت هستند و به اعتقاد من قابل بخشش هم نیست.
فکر می‌کنید این انتقال می‌تواند به پیشرفت فوتبالشان کمک کند؟
ببینید آن تیم در حد نام این دو نفر نیست. کلا فوتبال ترکیه هم برای بازیکنان ما خوب نبوده است. هر بازیکن ایرانی که به آنجا رفته با مشکلات مالی مواجه شده و از همه مهم‌تر فوتبالش افت کرده است. کاش اگر می‌خواستند بروند حداقل به تیمی می رفتند که برای پیشرفت خودشان تاثیر بیشتری داشت.
چرا این قدر تعصب کم شده است؟
عرق داشتن به تیم خیلی مهم است. به نظرمن این ها هیچ کدامشان عاشق پرسپولیس نبودند. بازیکنان در زمان ما این قدر تیمشان را دوست داشتند که بدون هیچ چشمداشتی با جان و دل برای تیمشان بازی می‌کردند. ما با شادی هواداران خوشحال می‌شدیم اما برای نسل جدید این طور نیست، اگر بود این اتفاقات نمی‌افتاد. تعصب و غیرت از بین رفته است و بازیکنان فقط به فکر پول هستند. وقتی یک ماه دیگر تیم بازی دارد و بازیکنان این کار را می‌کنند، درست نیست. در واقع این کار نامردی در حق تیم است و بدی اش این است که این کارها در فوتبال ما باب شده است.
این فصل همه هواداران در زمینه نقل و انتقالات سردرگم شده اند و هر روز اتفاق عجیبی می‌افتد. بازیکن با یک باشگاه قرارداد می بندد و بعد با مدیرعامل باشگاه رقیب عکس می‌گیرد. این اتفاقات به نظرتان برای فوتبال ایران چه عواقبی دارد؟
ببینید پول آمده وسط و حجب و حیا و ارزش‌ها را از بین برده است. همه ما ایرانی‌ها احساسی و عاطفی هستیم؛ این کارها نمی تواند قشنگ باشد و صد در صد به فوتبال ما و هواداران صدمه می‌زند. بعضی جنبه این بزرگ شدن را ندارند و می‌خواهند فقط پول به جیب بزنند. البته این را بگویم که این بازیکنان ضرر کردند چون این‌ها با عرق به پیراهن می‌توانند موفقیت و محبوبیت بیشتری داشته باشند. از این شاخه به آن شاخه پریدن نمی‌تواند برای آن ها موفقیت بیاورد و زود فراموش می‌شوند.
فکر می‌کنید پرسپولیس وضعیتش با رفتن این دو به چه ترتیب باشد؟
پرسپولیس واقعا ضرر کرد. به هرحال روی این دو بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده بود و این دو بازیکن می‌توانستند خیلی به کار برانکو بیایند اما پرسپولیس باشگاه بزرگی است که بیشتر از آدم‌ها خود تیم برای هواداران اولویت دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رضاییان طارمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته