دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1395 - 16:21

روایت یک شاهد عینی از لحظه انفجار فرودگاه آتاتورک

شاهدان حمله تروریستی به فرودگاه آتاتورک استانبول درباره این حادثه گفتند که قبل از انفجارها، شبه‌نظامیان با اسلحه‌هایی از نوع کلاشنیکف به افراد غیر مسلح تیراندازی کردند و مردم با ترس و وحشت به دنبال سرپناهی می‌گشتند.
کد خبر : 97842

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد فورکات گورتونا، کارمند خدمات امنیتی فرودگاه آتاتورک استانبول که زمان انفجارها در بخش کنترل پاسپورت کار می‌کرد در مصاحبه راشا تودی گفت: «من یک تروریست را دیدم که اسلحه کلاشنیکف در دستانش بود و به مردم شلیک می‌کرد. پلیس ترکیه او را کشت و سپس من صدای انفجار شنیدم.»


وی افزود: «فرودگاه از سطح بالای امنیتی برخوردار است و نمی‌دانم که چطور ممکن است چنین حادثه غم‌انگیزی رخ دهد.»


احمد تاکید کرد: «من نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده است و وقتی تروریست‌های بین‌المللی قصد حمله و انفجار دارند چه کاری می‌توان انجام داد.»


به‌گفته وی، باوجود محافظت جدی از فرودگاه، که از این نظر جایگاه سوم را در میان فرودگاه‌های اروپا دارد مهاجمان توانستند بدون مانع به سالن فرودگاه وارد شوند. دوربین‌های نظارتی لحظاتی را که یکی از مهاجمان به‌وسیله نیروهای امنیتی زخمی شده بود، اما توانست کمربند انفجاری را به کار بیندازد، ثبت کرده‌اند.»


یکی دیگر از شاهدان حادثه تروریستی در استانبول گفت: «من افراد زخمی را دیدم که پیش چشمانم روی زمین می‌افتادند، چهار نفرشان تکه تکه شدند.»


برخی دیگر می‌گویند که در زمان تیراندازی‌های نامنظم، مردم با ترس و وحشت سعی داشتند مکان امنی بیابند تا پنهان شوند اما جایی وجود نداشت.


یکی از کارمندان فرودگاه گفت: «ما در دفتر کار می‌کردیم، من شیفت شب بودم. نخست صدای تقریبا 10 شلیک تیر را شنیدم و بعد صدای انفجار. ما از دفتر بیرون آمدیم و فرار کردیم بعد از آن یک انفجار رخ داد. آن وقت ترس و وحشت و آشوب همه جا را فراگرفته بود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته