دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1394 - 19:05
در آیین هشتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله فاضل لنکرانی مطرح شد؛

رفیعی: آیت‌الله فاضل لنکرانی نگران شبهه افکنی‌ها درباره حضرت زهرا(س) بود

مراسم هشتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله فاضل لنکرانی با حضور علما و مراجع تقلید، اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی، در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر : 9783

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در این مراسم که دوشنبه شب همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی فرزند آن مرحوم، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید، نمایندگانی از بیوت دیگر مراجع، آیات امینی و علوی بروجردی حضور داشتند.


همچنین حجج اسلام صالحی‌منش استاندار قم، بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از دیگر حاضران در این آیین بودند.


مراسم با مرثیه‌خوانی در مظلومیت زهرای مرضیه سلام الله علیها آغاز شد و با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة ادامه یافت.


وی در سخنان خود به تبیین فضائل و مناقب حضرت فاطمه(س) پرداخت و در ادامه، آیت‌الله فاضل لنکرانی را دارای نبوغ، تواضع و فروتنی خواند و گفت: حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی هیچ قدمی برای مرجعیت برنداشت.


رفیعی افزود: حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی فردی انقلابی، علاقه‌مند به رهبری و در خط و مسیر امام راحل و نظام اسلامی بود.


عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة با بیان این‌که «حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی نگران شبهه افکنی‌ها در مورد حضرت زهرا(س) بود»، ابراز کرد:‌ آن عالم بزرگ از بیان مطالب نادرست درباره حضرت زهرا(س) ابراز ناراحتی کرده و درباره آن هشدار می‌دادند.


آیت الله محمد فاضل لنکرانی، از مراجع تقلید شیعه ساکن قم بود که به سال ۱۳۱۰ خورشیدی در قم متولد شد و در ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ خورشیدی درگذشت. آرامگاه وی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها قرار دارد.


او از شاگردان آیت‌الله بروجردی، حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته