دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1395 - 15:34

فروش اشیاء گلی به جای عتیقه‌های میلیاردی

مرد کلاهبردار با نشان دادن کتابی که پر از تصاویر اجناس عتیقه بود، خریدار را ترغیب کرد تا وسایل به‌ظاهر عتیقه‌اش را خریداری کند. درحالی که این اشیا با تائید کارشناس میراث فرهنگی گلی بوده و هیچ ارزش تاریخی نداشت.
کد خبر : 97826

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در پی کسب پرونده‌ای از کلانتری 30 اسلام آباد به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر فروش اشیاء عتیقه تقلبی و کلاهبرداری میلیاردی از این طریق، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.


‌در این پرونده فردی که خود را فروشنده اشیاء عتیقه معرفی کرده، تعدادی ظروف گلی را به عنوان عتیقه به شاکی فروخته و در قبال آن یک ‌زمین مسکونی به مساحت هزار متر مربع به ارزش دو میلیارد و 100 میلیون ریال را معامله کرده بود.


‌شاکی پرونده با مراجعه به پلیس آگاهی در این خصوص گفت: از آنجایی که به جنس‌های آنتیک و قدیمی علاقه دارم، از طریق یکی از آشنایان به متهم معرفی شدم. او ابتدا کتابی را به من نشان داد که تصاویری از ظروف، کوزه‌های سفالی‌، تابلو و سایر اشیاء عتیقه داشت. مرد جوان با نشان دادن این تصاویر مرا ترغیب به خرید اشیاء عتیقه کرد.


وی ادامه داد: من نیز که به این وسایل علاقه داشتم، چند شی را انتخاب کردم. پس از توافق دو طرف، متهم تعدادی شی که به ظاهر عتیقه بود اما در اصل ظروف گلی بودند را دو میلیارد و 100 میلیون ریال به من فروخت. بعد از معامله این اجناس را به چند متخصص و کارشناس نشان دادم و تازه آن زمان بود که متوجه شدم این اجناس قلابی است.


با توجه به اظهارات شاکی از کارشناسان میراث فرهنگی خواسته شد تا در خصوص اجناس مذکور نظر کارشناسی خود را اعلام کنند.‌ طبق نظر سازمان میراث فرهنگی، اجناس فروخته شده فاقد هرگونه ارزش تاریخی بود.


سردار ‌کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این خبر گفت: با توجه به نظر نهایی سازمان میراث فرهنگی استان البرز، ماموران وارد عمل شدند و با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.


وی ادامه داد: متهم که دارای دو ‌سابقه ‌کیفری است به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری در قالب فروش اشیاء عتیقه تقلبی اعتراف کرد. متهم دستگیر شده به اتهام کلاهبرداری با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب