آمازون اخراج کارکنانی از بخش فروش کتاب خود را تأیید کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آمازون کار خود را به عنوان یک فروشگاه مجاز کتاب آغاز کرد، اما این دسته از محصولات اغلب برایش سودآور نبوده است. بنا برگزارش انجمن ناشران آمریکا در حالی که دستگاه کیندلِ آمازون فروش کتاب های الکترونیکی را تقویت می کند و سرویس آدیبل به فروش کتاب های صوتی کمک می کند، هنوز حدود ۸۰٪ از درآمد بازار کتاب مربوط به کتاب های چاپی است.
با این حال، در حوزه کتاب های چاپی، آمازون بخش فیزیکی بازار را تا حدی واگذار کرده است. در سال ۲۰۲۲، حتی در حالی که مصرف کنندگان آمریکایی با اشتیاق به فروشگاه های فیزیکی بازمیگشتند، آمازون اعلام کرد که تمام کتابفروشی های حضوری خود را تعطیل خواهد کرد.
البته این تصمیم لزوماً به معنای افت کلی بازار کتاب نیست. طبق گزارش انجمن کتاب فروشان آمریکا، تعداد کتاب فروشان مستقل در سال گذشته افزایش یافته و پیش بینی میشود در سال ۲۰۲۵نیز رشد کند. همچنین، روند احیای فروشگاه زنجیره ای «بارنز اند نوبل» ادامه دارد و قرار است امسال ۶۰ فروشگاه جدید افتتاح کند.
تعدیل نیرو در بخش کتاب آمازون در میانه سال انجام می شود؛ پیشتر در ماه ژانویه، حدود ۲۰۰ نفر در واحد خرده فروشی آمریکای شمالی از کار برکنار شدند. در چند سال گذشته، آمازون روند تعدیل در تیم های مرتبط با خرده فروشی، از جمله تیم های فناوری فروشگاه های فیزیکی اش را شدت بخشیده است. در سال ۲۰۲۳، این شرکت بیش از ۱۸۰۰۰ نفر را ــ عمدتاً در بخش خردهفروشی ــ اخراج کرد.
تیم گیلمن، سخنگوی آمازون، روز جمعه گفت: »در راستای تلاشهای مستمر ما برای کارآمدتر کردن تیم ها و برنامه ها و هماهنگسازی بهتر با مسیر تجاری مان، تصمیم سختی گرفتیم تعداد اندکی از مشاغل را در بخش کتاب حذف کنیم. این تصمیم ها بهراحتی اتخاذ نمی شوند و ما متعهد به حمایت از کارکنان آسیبدیده در دوران گذار آن ها هستیم.»
انتهای پیام/