دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1395 - 13:07
مدرسه اقتصاد سیاسی مدیریت منابع طبیعی برگزار می‌شود

دانشگاه تربیت‌مدرس میزبان استادان دانشگاه‌های ایران و دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

مدرسه تابستانی اقتصاد سیاسی مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار، شهریور سال جاری با حضور استادانی از دانشگاه‌های ایران و آلمان به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.
کد خبر : 97746

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پورتال دانشگاه تربیت‌مدرس، دکتر سجاد فرجی دیزجی عضو هیأت‌علمی گروه توسعه و برنامه‌ریزی دانشکده مدیریت و اقتصاد و از همکاران اصلی این پروژه، هدف از برگزاری این مدرسه تابستانی را افزایش سطح همکاری‌های علمی و بین‌المللی با دانشگاه‌های خارج از کشور دانست و گفت: «در ادامه گشایش تعاملات بین‌المللی، سازمان تبادلات علمی آلمان (DAAD) برای همکاری دانشگاه‌های دو کشور فراخوانی را منتشر کرده بود. طرح مشترک ارائه شده از سوی دانشگاه‌های تربیت‌مدرس، تهران، فردوسی مشهد و دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان مورد تصویب این سازمان قرار گرفت و دانشگاه تربیت‌مدرس به دلیل فضا و ویژگی‌های مطلوبی که از آن برخوردار بود برای میزبانی انتخاب شد.»


او در تشریح برنامه‌های این مدرسه گفت: «12 دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به همراه 4 عضو هیأت‌علمی از دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان به ایران سفر می‌کنند و ما در هفته اول میزبانی، پنل‌های تخصصی علمی، جلسات سخنرانی، بحث و گفت‌وگو، تبادل علمی و پرسش و پاسخ را با حضور استادان دانشگاه‌های تهران، علامه‌طباطبایی، تربیت‌مدرس و فیلیپس ماربورگ و دانشجویان ایرانی و خارجی برگزار می‌کنیم و در هفته دوم برنامه‌های بازدید از برخی سازمان‌های مرتبط با مباحث سیاست‌های اقتصادی و انرژی، نظیر مرکز آمار، بانک مرکزی، سازمان محیط زیست و ... را با هدف آشنایی با مسئولان و سازمان‌های اجرایی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در نهایت بازدید از شهرهای اصفهان و ابیانه برای شناخت بیشتر فرهنگ و تاریخ ایران در برنامه مدرسه تابستانی قرار گرفته است.»


دانشگاه ماربورگ (Philipps-Universität Marburg) با نام کامل فیلیپس یونیورسیتِت ماربورگ (Philipps-Universität Marburg) در سال ۱۵۲۷ از سوی فیلیپس یکم هسه به عنوان دانشگاه پروتستان در ماربورگ راه‌اندازی شد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌‌شود و تعداد دانشجویان آن ۲۵۰۰۰ نفر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته