دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1395 - 15:41
وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش نظارت بهداشت‌کاران محیط/ بهره‌برداری از 250 کلینیک ویژه و 350 مرکز زایمانی تا پایان سال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: بالغ بر 250 کلینیک ویژه برای ویزیت متخصص و فوق تخصص‌ها و 350 مرکز زایمانی تا پایان امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : 97742

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سید حسن هاشمی ضمن اعلام این خبر افزود: متاسفانه 65 درصد از 96 هزار تخت بیمارستانی که در کشور وجود دارند بالای 30 سال قدمت دارد و بخشی از آنها اصلا مقاوم نیست.


وزیر بهداشت گفت: طبق پیشنهادی که داده شده قرار است با حمایت دولت و مجلس حداقل 50 درصد تخت‌های مورد نیاز از طریق سرمایه گذاران خارجی تامین شود.


وی در ادامه افزود: نزدیک به 25 تا 30 هزار تخت بیمارستانی از طریق سرمایه گذاران خارجی جایگزین می‌شوند و با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیز راهی غیر از این نمی‌بینیم. از روز اول هم قول دادیم که برخلاف گذشته که هر سال 1600 تا حداکثر 2000 تخت بیمارستانی آماده و تحویل می‌شد، در این دولت 20 هزار تخت بیمارستانی را تا قبل از پایان دوره تحویل دهیم.


دکتر هاشمی گفت: مسیر اصلی برای توسعه بخش سلامت، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و دولت باید به جای تصدی‌گری، خرید خدمت کند یا بیمه‌ها خرید کنند تا نه آنها متضرر شوند و نه ما بیمارستان بسازیم.


دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه واردات دارو ها در طول 3 سال گذشته روند کاهشی داشته است، افزود: 300 میلیون دلار کاهش واردات داشتیم و از نظر تعداد اقلام دارویی نیز حدود 95 تا 96 درصد اقلام دارویی در داخل کشور تولید می‌شوند ولی از نظر ریالی نسبت به قبل از شروع به کار ما از 61 و 62 درصد به 70 درصد افزایش یافته است و همین مسیر هم ادامه خواهد داشت.
وزیر بهداشت گفت: از نظر صادرات در طول این دوره از دولت، صادرات دارو به 2 برابر افزایش پیدا کرده است که البته راضی هم نیستیم.


دکتر هاشمی افزود: بالغ بر 250 کلینیک ویژه که برای خدمات سرپایی و ویزیت متخصص و فوق تخصص است در حال راه اندازی است و امسال به بهره برداری می‌رسند. علاوه بر این نزدیک به 350 مرکز زایمانی در کل کشور به بهره‌برداری خواهد رسید و در نیمه دوم امسال هر ماه حداقل دو یا سه پروژه بزرگ را افتتاح خواهیم کرد.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: از اول خرداد تا پایان شهریور حضور و نظارت بهداشت کاران محیط به صورت جدی و آزمایشی در تهران انجام خواهد شد و بعد از آن در سراسر کشور این نظارت‌ها خیلی جدی اعمال خواهد شد. امیدواریم که در قالب فعال شدن دبیرخانه شورای عالی سلامت، امسال شاهد نظارت جدی و برخورد محکم‌تری با متخلفان باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته