دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1395 - 11:54

واشنگتن: امیدواریم جنگ علیه داعش سال آینده تمام شود

یک مقام آمریکایی روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که دولت آمریکا امیدوار است حمله نظامی علیه داعش تا پیش از تابستان 2017 (تیر 1396) پایان یابد
کد خبر : 97691

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «با آغاز مداخله نظامی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در آگوست 2014 (شهریور 1393) واشنگتن اعلام کرده بود که ظرف سه سال بر گروه داعش چیره می‌شود و بعد از چند هفته دایره عملیاتش علیه داعش را تا سوریه گسترده‌تر کرد.»


برایت مک‌گورک، فرستاده ویژه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش روز گذشته (سه‌شنبه) در مقابل کمیته‌ای در مجلس سنای آمریکا گفت: «من می‌خواهم امروز موفقیت عملیاتم را به طور فوری تکمیل کنم. ظرف هفته گذشته به عراق رفتم تا با حکومت این کشور درباره حمله به موصل، دومین شهر بزرگ این کشور رایزنی کنم. شهری که همچنان تحت تسلط پیکارجویان قرار دارد.»


وی افزود: «نمی‌خواهم زمانی برای بازپس‌گیری شهر اعلام کنم ولی می‌خواهم این کار به سرعت انجام شود.»


مک‌گورک در ادامه مدعی شد: «تا زمانی که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در رأس قدرت باشد جنگ در این کشور پایانی نخواهد داشت و این موضوع را به روسیه و دیگر کشورهای حامی نظام اسد ابلاغ کرده‌ایم. روس‌ها تا چهار ماه فکر می‌کردند بیشترین عامل تاثیر گذار بر نظام سوریه هستند اما اوضاع تغییر کرد و ایرانی‌ها اندکی بر آن‌ها برتری یافتند و تاثیرشان بیشتر شد.»


نیروهای عراقی به‌تازگی عملیات آزادسازی شهر فلوجه را با موفقیت به پایان رساندند و قصد دارند مشابه این عملیات را در شهر موصل، واقع در شمال عراق انجام دهند.


مک‌گورک تاکید کرد که مناطق تحت کنترل داعش کاهش یافته است و داعشی‌ها ظرف 18 ماه گذشته خسارت‌های زیادی متحمل شدند و 50 درصد از اراضی تحت اشغال خود در عراق و 20 درصد در سوریه را از دست داده‌اند.


این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد که امیدوار است حمله نظامی علیه داعش تا پیش از تابستان 2017 (تیر 1396) پایان یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته