«لیلو و استیچ» با عبور از ۴۰۰ میلیون دلار فروش جهانی را شکست

«لیلو و استیچ» با عبور از ۴۰۰ میلیون دلار فروش جهانی را شکست
نسخه بازسازی‌ شده‌ لایو اکشن دیزنی از «لیلو و استیچ» توانست سریع‌ تر از پرفروش ‌ترین فیلم سال ۲۰۲۵ یعنی «فیلم ماینکرفت»، به فروش داخلی ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در یک دستاورد دیگر، نسخه بازسازی‌ شده‌ لایو اکشن دیزنی از «لیلو و استیچ» توانست سریع‌ تر از پرفروش ‌ترین فیلم سال ۲۰۲۵ یعنی «فیلم ماینکرفت»، به فروش داخلی ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

تا همین یک هفته پیش، هیچ‌کس تصور نمی ‌کرد که بازسازی لایو اکشن «لیلو و استیچ» در گیشه تاریخ‌ ساز شود و افتتاحیه ‌ای رکوردشکن با فروش ۱۸۲.۶ میلیون دلار در چهار روز تعطیلات آخر هفته‌ روز یادبود داشته باشد که ۱۴۶ میلیون دلار آن تنها در سه روز ابتدایی به ‌دست آمده است. در خارج از آمریکا نیز این فیلم، که نسخه بازسازی ‌شده ای از انیمیشن سال ۲۰۰۲ درباره دختری اهل هاوایی و یک موجود بیگانه‌  فضایی شیطان و شبیه به سگ است، فراتر از انتظار ظاهر شد و با فروش ۱۷۸.۶ میلیون دلار کار خود را آغاز کرد. به این ترتیب، فروش جهانی فیلم در آغاز راه به ۳۶۱.۲ میلیون دلار رسید، در حالی که بودجهی خالص آن تنها ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

اکنون این فیلم با عبور از مرز ۴۰۰ میلیون دلار فروش جهانی، دستاوردی دیگر را به لیست افتخاراتش اضافه می‌ کند. از این میزان، ۲۰۰ میلیون دلار سهم فروش داخلی آن در روز ششم اکران است، رقمی بالاتر از فروش نهایی برخی از بازسازی ‌های لایو اکشن دیگر دیزنی.

این فیلم حتی از مجموع فروش جهانی ۲۷۳.۱ میلیون دلاری نسخه‌ انیمیشن سال ۲۰۰۲ (بدون در نظر گرفتن نرخ تورم) نیز پیشی گرفته است.

جالب‌تر اینکه «لیلو و استیچ» از فیلم پرفروش «ماینکرفت» نیز در آمریکای شمالی جلوتر است. در روز ششم اکران، «ماینکرفت» ۱۹۳.۲ میلیون دلار فروش داخلی داشت.

به ‌سختی می ‌توان فیلمی شبیه به «لیلو و استیچ» پیدا کرد. سه هفته پیش از اکران، پیش ‌بینی می ‌شد که فیلم با فروش ۱۲۰میلیون دلار افتتاح شود. یک هفته بعد، این عدد به ۱۴۵ میلیون رسید و در شب اکران در ۲۳ مه، به ۱۶۵ میلیون دلار افزایش یافت. تقریباً هیچ فیلم دیگری را نمی ‌توان مثال زد که این ‌گونه ناگهانی جهش کرده باشد، شاید چون بسیاری از افراد متوجهنبودند که «لیلو و استیچ» فقط یک فیلم کودکانه نیست.

۵۷ درصد مخاطبان آخر هفته‌ افتتاحیه را بزرگسالان تشکیل داده‌اند، و این نشان می ‌دهد که این فیلم یک اثر نمادین برای نسل زدو هزاره ‌های جوان‌تر به شمار می ‌رود.

وقتی یک فیلم خانوادگی با درجه‌بندی PG بتواند مخاطب عام را نیز جذب کند، نتیجه ‌اش حیرت انگیز می ‌شود. «فیلم ماینکرفت»، که تاکنون پرفروش ‌ترین فیلم سال ۲۰۲۵ بوده، نمونه ‌ای از همین جادوی ترکیبی است. همین‌ طور فیلم‌هایی مثل «سوپر ماریو براز»، «ویکد» و بازسازی «علاء الدین» دیزنی.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا