دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1395 - 13:52

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: محکوم شدن مدیر دولتی ربطی به فیش‌های حقوقی نجومی ندارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مدیرعامل بانک رفاه در گذشته رئیس بانک ملی بود و پرونده سنگینی از وی در دادگاه وجود دارد، گفت: برای انتصاب این فرد به عنوان رئیس بانک رفاه اصرار زیادی صورت گرفت.
کد خبر : 97467

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ناصر سراج در حاشیه برگزاری همایش سراسری قوه‌قضائیه در جمع خبرنگاران در رابطه با بحث فیش‌های حقوقی نجومی توضیح داد: برای اولین بار این موضوع در رابطه با بانک رفاه کارگران مطرح شد و زمانی که مدیرعامل این بانک در گذشته رئیس بانک ملی بود، پرونده سنگینی داشت. پرونده وی هنوز در دادسرا مطرح است.


وی ادامه داد: در آن زمان فردی بود که اصرار کرد ایشان رئیس بانک رفاه شود، حتی بنده مخالفت کردم و گفتم وی پرونده سنگینی در دستگاه قضا دارد ولی متاسفانه با اصرار و لابی ایشان، وی رئیس بانک رفاه شد. آیا قوه‌قضائیه بیش از این می‌توانست کاری انجام دهد؟ همان فرد الان اینجا بود و من به ایشان گفتم شما فشار آوردید زیرا هرکسی که مشکل دارد به هرجا که برود مشکل ایجاد می‌کند. قوه‌قضائیه باید چه کند؟


رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: ایشان (رئیس بانک رفاه) ادعا کردند که حقوقی دریافت نکردند، ولی مگر می‌شود فیش داشته باشد و به حسابش پولی نرود. تمام فیش‌های حقوقی این فرد موجود است.


سراج در خصوص حکم حبس یکی از مدیران دولتی توضیح داد: این موضوع هیچ ربطی به فیش‌های حقوقی نجومی ندارد. مدیران براساس ماده 8 سازمان بازرسی کل کشور می‌توانند درخواست مدرک کنند. این شخص مدرک را ارائه نداد. به دادگاه معرفی، محکوم و حکم وی تایید شد.


سقف و کفی برای حقوق‌ها نداریم


سراج در رابطه با حقوق‌های غیر‌متعارف اظهار کرد: دو روز قبل با رئیس مجلس در رابطه با نواقص قانونی جلسه داشتیم و متاسفانه سقف و کفی برای این موضوع در قانون خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم مشخص نشده است.


وی همچنین بیان کرد: کمیسیونی به سرپرستی مرکز پژوهش‌های مجلس، رئیس سازمان بازرسی، رئیس دیوان محاسبات، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس و اعضای هیئت نظارتی تشکیل و مقرر شد اقداماتی انجام دهیم و طرح و لایحه‌ای در مجلس ارائه کنیم.


رئیس سازمان بازرسی در مورد شناسایی دارندگان فیش‌های حقوقی نجومی و انتصاب‌شان به کدام دولت‌ها گفت: خوشبختانه گزارشی را دیروز برای روسای قوا و برخی مسئولان چون معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت ارسال کردم و البته پیش‌تر هم گزارشی را به روسای قوا ارائه کرده بودم و پیشنهاد داده بودم که برای کل کشور برنامه تعریف کنیم.


سراج در رابطه با اینکه تعداد این افراد کم بوده یا خیر؟ پاسخ داد: در سطح کارکنان حدود سه درصد و در رتبه مدیران قطعا بیشتر است.


وی با اشاره به پرداخت حقوق‌ و رویه تصویب بودجه آن را که سازمان مدیریت به مجلس ارائه و به تصویب مجلس می‌رسد و اختصاص آن با سازمان مدیریت است، گفت: کسی که باید روی بودجه‌ها نظر دهد دیوان محاسبات است که مسئول تفریغ بودجه است که این دیوان آن را بررسی کرده و اگر جایی تشخیص دهد که خلاف قانون عمل شده مقدمات قانونی مقابله با آن را انجام می‌دهد و گزارش نهایی را به مجلس ارسال می‌کند و این موضوع ربطی به سازمان بازرسی ندارد.


رئیس سازمان بازرسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا قبلا سازمان بازرسی به موضوع ورود نکرده است، گفت: ما سه نوع بازرسی اعم از مستمر، موردی و فوق‌العاده داریم. ما قبلا هم به این موضوع رسیدگی کردیم ولی به خاطر شأن و شئونات آن را افشا نمی‌کنیم و در این مورد رئیس دستگاه قضایی به من دستور دادند و بازرسی فوق‌العاده را تعریف کردیم و در کل کشور آن را اجرا کرده و گزارش آن را به مراجع ذی‌صلاح ارائه می‌کنم.


انتهای پیام/

برچسب ها: سراج فیش حقوقی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب