دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1395 - 13:02

حصار روسی دور دیپلمات‌های آمریکایی

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، جان کری، موضوع افزایش آزار و اذیت دیپلمات‌های آمریکایی در مسکو توسط نیروهای امنیتی این کشور را با ولادیمیر پوتین در میان گذاشته است.
کد خبر : 97434

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، آزار و اذیت روس‌ها و تحت نظر قرار دادن دیپلمات‌های آمریکایی در مسکو به طرز قابل توجهی افزایش یافته و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا این مسئله را با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در میان گذاشته است.


به گفته یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا، کری آخرین بار این مسأله را در روز 24 ماه می امسال (4 خرداد) با پوتین در میان گذاشته است.


الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه امور آمریکا گفت: «وی (کری) این مسأله را با پوتین در میان گذاشته است...ما شاهد افزایش (اذیت‌های روس‌ها) هستیم و آن را جدی می‌گیریم.»


ترودو افزود، آزار و اذیت ماموران امنیتی روسیه و پلیس راهنمایی و رانندگی این کشور در طی دو سال گذشته به یک مسأله تبدیل شده است.


وی از جزئیات موارد رخ داده سخن نگفت.


ترودو افزود، سایر سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی نیز همین نحوه رفتار را در قبال دیپلمات‌هایشان که مستقر در مسکو هستند، گزارش کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته